Greenpeace pune tunurile pe multinationale

Organizatia care militeaza pentru protectia naturii a realizat reclame impotriva companiilor care distrug mediul

Multinationalele investesc sume din ce in ce mai mari in programe de responsabilitate sociala (CSR), insa, uneori, acestea se intorc impotriva lor.

Companii internationale, precum Unilever si Procter&Gamble, au intrat in valtoarea campaniilor de responsabilitate sociala pentru un plus de imagine, dar si pentru a distrage atentia opiniei publice de la exploatarile pe care le fac.

In plus, acestea incearca sa dea ceva inapoi societatii de la care a luat atatea. De curand, Greenpeace a criticat aspru una dintre campaniile lor sociale, facand referire la clipul viral realizat de Unilever pentru Dove, „Campanie pentru frumusete adevarata”.

Spotul arata o fetita care este „bombardata” de mesaje din mass-media despre ce inseamna sa arati bine. In final, apare sloganul „Vorbeste cu fiica ta despre frumusete inainte sa o faca industria!”. Agentia care a creat campania sociala a fost Ogilvy, companie care lucreaza cu brandul Dove dintotdeauna.

Ca raspuns la acest clip, Greenpeace a realizat un spot dupa aceeasi reteta, cu o tanara din Indonezia „asaltata” de imagini cu paduri distruse si urangutani ucisi. Mai mult, cativa reprezentanti Greenpeace, imbracati in costume de urangutani, au invadat birourile Unilever pentru a protesta fata de exploatarile de ulei de palmier din padurile tropicale. Sloganul antireclamei este „Vorbeste cu Dove pana nu e prea tarziu!”.

Unilever, presat de Greenpeace

De ce Greenpeace s-a indreptat spre Unilever? Reprezentantii ONG-ului au motivat prin faptul ca producatorul Dove este cel mai mare utilizator de ulei de palmier din lume, consumand unu din 20 de litri de ulei produs in Indonezia.

Dupa presiunile Greenpeace, reprezentantii Unilever au luat atitudine si au promis ca pana in 2015 vor incerca sa se indrepte spre furnizori care nu exploateaza padurea tropicala. E interesant de vazut cum va face multinationala acest lucru, avand in vedere ca uleiul de palmier extras din padurile tropicale sunt una dintre cele mai ieftine alternative pentru produsele sale.

Unilever nu este singura companie luata in vizor. P&G si Nestle sunt alte doua multinationale de pe lista neagra a Greenpeace, pentru ca folosesc si ele uleiul de palmier pentru produsele lor.

P&G este cunoscuta drept o companie activa prin campaniile de CSR pe care le deruleaza. Firma a fost numita „cel mai protector advertiser al familiei” de catre Parents Televisions Council, un ONG american care incearca sa invete parintii despre avantajele si dezavantajele televiziunii.

P&G – „prietenul familiei”

P&G a obtinut aceasta distinctie dupa ce si-a retras spoturile, difuzate pe postul tv MSNBC, dupa ce intr-o emisiune a televiziunii, prezentatorul a facut remarci rasiste la adresa sotiilor unor jucatori de baschet. In plus, compania a fost apreciata pentru ca a criticat mai multi sponsori ale unor concerte de hip-hop, in care erau glorificate crima si abuzul de droguri.

In acelasi timp, branduri din portofoliul P&G au nascut controverse. „Pur”, un produs care se presupune ca purifica apa, a atras critici negative la adresa companiei.

Chiar si programul Pampers de vaccinare impotriva tetanusului a mamelor gravide a provocat proteste din partea parintilor de copii autisti, care cred ca acest vaccin poate provoca autismul. „In primul rand, ca si companie, sunem hotarati sa facem ceea ce este corect, nu din bunavointa, ci pentru binele pe care il putem face ca organizatie”, a declarat pentru AdAge, purtatorul de cuvant al P&G.

Dove are si alte probleme de imagine

Campania lansata de Dove, „pentru frumusete adevarata” a avut parte de critici referitoare la imaginile cu femei in varsta care folosesc produsele de corp Dove. Pe internet a aparut zvonul ca respectivele imagini ar fi fost prelucrate, punand la indoiala calitatea produselor.

Scandalul a pornit in momentul in care fotograful care lucrase pentru aceste sedinte foto a marturisit publicatiei „The New Yorker” ca a retusat cateva poze. Reprezentantii Unilever au respins aceste acuzatii, declarand ca fotografiile au fost tratate pentru a elimina praful de pe ele.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *