Planuri eco-urbane: Hamburg vrea sa reduca necesitatea masinilor

    Planuri eco-urbane: Hamburg vrea sa reduca necesitatea masinilor
    Planuri eco-urbane: Hamburg vrea sa reduca necesitatea masinilor

    Deocamdata, vorbim de un plan ambitios al autoritatilor din Hamburg, a doua metropola ca marime din Germania, care au anuntat ca doresc realizarea unei infrastructuri dedicata exclusiv pietonilor, biciclistilor si transportului in comun. Cum ramane cu masinile?

    Prin proiectul ”Green Network Plan” (planul pentru o infrastructura verde), autoritatile si-au declarat intentia de a elimina necesitatea automobilului in mare parte din metropola Hamburg in urmatorii 15-20 de ani.

    Mai exact, pe un areal de 7.000 de hectare, care actualmente reprezinta 40% din suprafata orasului, vor fi construite mai multe parcuri si zone ecologice, legate de cai de acces dedicate exclusiv pietonilor, biciclistilor si transporului in comun ecologic.

    Reteaua se va intinde din centrul orasului pana in suburbii si va face inutila utilizarea masinii pentru naveta zilnica a locuitorilor din Hamburg. Care, mai mult, vor avea la dispozitie si multe locuri nu doar de recreere, ci in care vor putea practica si diverse activitati in aer liber, asa incat multi locuitori se estimeaza ca nu vor mai avea nevoie sa paraseasca orasul in weekenduri cu masina, ceea ce inseamna o reducere conexa a poluarii.

    Autoritatile din Hamburg au, insa, si o alta explicatie pentru proiectul lor ambitios: fiind un port, orasul se confrunta cu un pericol lent, dar sigur, deoarece in ultimii 60 de ani nivelul marii a crescut cu 20 cm, iar numarul si puterea furtunilor s-a intensificat. Specialistii considera ca un oras verde, avand cat mai putine surse de poluare, ar fi mai putin expus schimbarilor climatice nefavorabile.

    In plus, prin crearea unei astfel de infrastructuri care sa combine solutii pro-natura autoritatile din Hamburg considera ca va atrage mai multi oameni cu educatie inalta, a caror contributie la dezvoltarea orasului si la imbunatatirea conditiilor de viata in oras ar fi esentiala.

    Exista, insa, si multe reticente din partea celor mai conservatori. In primul rand, cei din mediul investitiilor imobiliare acuza ca acest plan va afecta planurile pentru constructia de noi locuinte si cladiri de birouri.

    Dupa care cei din industria auto nu vad cu ochi buni aceasta miscare, aducand ca argument masinile electrice in favoarea transportului personal intraurban. Vorbim de o populatie de aproape 2 milioane de locuitori, din care un procent mare ar putea renunta la masinile personale in urmatorii 20 de ani.

    Pentru producatorii auto, mai ales cei germani, exista riscul ca exemplul Hamburgului sa fie luat si de alte metropole germane, ceea ce ar putea insemna o reducere drastica a numarului de masini vandute anual.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *