Promovarea si reteaua de produse ecologice din Japonia

Avertisment ONU: Omenirea st? pe un butoi de pulbere. Cauza: criza alimentelor
Promovarea si reteaua de produse ecologice din Japonia
Promovarea si reteaua de produse ecologice din Japonia

In timp ce productia agricola ecologice este moderata, cererea de produse ecologice in Japonia a crescut cotinuu de la marele cutremur din 2011.

Piata japoneza alaturi de ceea din China are un potential imens de produse ecologice si de alimente naturale. Volumul total al produselor ecologice pe piata, in Japonia, este de 1,8 miliarde dolari. Cifra este impresionanta daca constatam ca reprezinta doar o mica fractiune din totalul pietii de produse alimentare si bauturi conventionale. Produsele ecologice din productia interna si din import sunt de 2-3 ori mai scumpe decat cele convetionale si sunt disponibile doar persoanelor cu venituri medii. Japonia depinde foarte mult de produsele alimentare ecologice si conventionale importate si este preocupata tot mai mult de siguranta sa alimentara si de alimentele sanatoase.

In aceste zilele atat micile magazine, cat si cele specializate, dar si marile lanturi de magazine si supermarket-uri, au raioane speciale destinate alimentelor organice, cum ar fi cunoscutul supermarket Kinokuniya ce are pe rafturile sale peste 200 produse ecologice. Exista restaurante precum Crayon House ce ofara consumatorilor o masa organica, iar magazinele traditionale Tekei -System, ofera produse direct consumatorilor, livrate de renumitele cooperative agricole Daichi (95 mii membri – 132 mil. dolari cifra de afaceri), Ridiche Boya (107 mii membrii – 220 mil. dolari), Osisix (75 mii membrii – 145 mil dolari). Aceste organizatii dupa cum se observa au multi membrii si mari cifre de afaceri. O alta cooperativa Seikyo ofera o gama larga de produse naturale si ecologice. Cu toate acestea, gasirea informatilor practice privin produsele ecologice ramane dificila.

In japonia sunt peste 12 mii de ferme ecologice din care aproape 4000 certificate. Acestea cultiva o suprafata de 16 mii de hectare din care 9000 ha sunt certificate ecologic. Rezulta ca suprafata medie a unei ferme ecologice certificate este de doar 2,5 ha. Sigiliul de produse organice JAS este cunoscut foarte bine, in Japonia, de mai bine de 12 ani. Produsele alimentare japoneze se bucura de o mare reputatie iar bucataria traditionala japoneza Wahoku, cu fel de fel de mancaruri simple si rafine a fost adaugata in decembrie 2013 pe lista Patrimoniului Cultural UNESCO.

La pavilonul targului BioFach 2014 din hala 2 sector 211/311, se pot gasi o selectie deosebita de produse alimentare si bauturi ecologice din Japonia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *