Strainii critica problemele Deltei

Operatorii de turism din Europa de vest care au verificat saptamina trecuta starea Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii in incercarea de a semna contracte pentru a aduce turisti straini la Tulcea sau Sulina sint nemultumiti de starea in care se gaseste una dintre cele mai valoroase zone protejate ale Europei.
problemele deltei

Strainii au acuzat braconajul, mizeria sau faptul ca in Delta inca se vineaza, adica exact problemele pe care autoritatile romane incearca sa le minimalizeze.

Mai multe firme prestigioase de turism din tari precum Olanda, Belgia, Germania, Norvegia, Suedia sau Marea Britanie au vizitat saptamina trecuta Rezervatia Biosferei Delta Dunarii in ideea de a oferi in anii viitori turistilor interesati pachete de servicii si pentru aceasta destinatie. Datele de plecare – Delta este una dintre cele mai valoaroase rezervatii ale continentului – nu au corespuns cu cele din teren. Dupa doua zile de vizita, strainii s-au convins ca nu merita sa investeasca la noi. Iata ce au gasit: o rezervatie plina de gunoaie, in care pet-urile sint le fel de dese precum pasarile; localitati care nu au gropi de gunoi si nici statii de epurare a apei; braconaj excesiv, barcile cu motor riscind sa isi innoade elicele in plasele ilegale; vinatoare; trafic intens, ambarcatiunile circulind, mai ales pe canalele inguste, cu viteze ametitoare. Vest-europenii nu au inteles cum este posibil ca intr-o rezervatie atit de valoroasa sa primeze inca interesele politice si natura sa fie lasate de izbeliste, fara sa-i pese cuiva.

CINE SA LE RASPUNDA? Autoritatile romane nu s-au sinchisit prea mult sa le raspunda operatorilor straini. S-a organizat doar o masa rotunda la sediul Consiliul Judetean Tulcea, la care proaspatul presedinte la CJ, Victor Tarhon, a incercat sa dea citeva explicatii. Din pacate, lamuririle au constat doar in generalitati, nici un raspuns nefiind dat la obiect. Din partea Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii, institutia care ar trebui sa aiba grija de Delta, nu a participat nimeni la aceasta discutie. Tipic pentru politica de neglijenta si managementul extrem de slab practicat de guvernatorul din ultimii trei ani si jumatate, liberalul Paul Cononov.

Vor iar sa interzica vinatoarea

Autoritatile au aruncat ieri la Tulcea o noua fumigena. Dupa ce in ultimii trei ani si jumatate si-au batut joc de Delta Dunarii, ieri ministrul Mediului, Attila Korodi, a anuntat ca doreste ca vinatoarea sa fie interzisa in Rezervatie. Acelasi discurs din fiecare an, urmat insa de adevarate masacre vinatoresti in Delta. In 2005 si 2006, de exemplu, cind au fost ape mari, iar pasarile Rezervatiei nu au putut cuibari, autoritatile au dat verde vinatorii, in ciuda recomandarilor oamenilor de stiinta care aratau cit de nociv va fi un astfel de proces.

„Modelul” s-a repetat in 2007, cind in urma secetei si apelor mici au afectat cuibaritul. Acest fapt nu a interesat pe nimeni, astfel incit guvernatorul Paul Cononov a dat liber la vinatoare, ascunzindu-se dupa diverse texte de lege, in ciuda recomandarilor expertilor. Ieri, ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat ca saptamina trecuta a solicitat Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale desfiintarea fondurilor de vinatoare din RBDD, conform legislatiei in vigoare. Gest electoral si de imagine care nu va avea nici o finalitate.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *