A fost lansat „Radarul p?durilor”, primul sistem prin GPS de control al transporturilor de lemne
Codul Silvic: Luarea de lemne uscate din pădure va intra la contravenţie
A fost lansat „Radarul padurilor”, primul sistem prin GPS de control al transporturilor de lemne
A fost lansat „Radarul padurilor”, primul sistem prin GPS de control al transporturilor de lemne

De la inceputul octombrie in Romania functioneaza „Radarul padurilor”, primul sistem prin GPS care permite monitorizarea traseului lemnului de la plecarea din padure si pana la valorificare, inclusiv in situatiile in care lemnul este exportat.

Potrivit Politiei Romane, prin implementarea acestui sistem se doreste stoparea taierilor ilegale de lemn si combaterea evaziunii fiscale in domeniu.

„Incepand cu data de 08.10.2014, toate transporturile de lemn, cu exceptia lemnului in volum de pana la 3 m.c., transportat cu atelaje, se fac obligatoriu folosind acest sistem informatic.

Aplicatia are doua componente. Prima componenta, care este denumita Woodtracking este destinata atat ocoalelor silvice, de stat sau private cat si operatorilor economici care exploateaza, transporta si comercializeaza material lemnos. In momentul incarcarii materialelor lemnoase in mijloacele de transport, operatorii vor introduce in sistem datele inscrise pe avizul de expeditie, inclusiv coordonatele geografice ale punctului de incarcare. Cea de-a doua componenta a aplicatiei este Iwoodtracking. Aceasta este destinata organelor de control, respectiv tuturor celor care au atributii legale de control al circulatiei materialului lemons” transmite IPJ Cluj.

Practic, cu ajutorul acestei aplicatii, intr-un timp foarte scurt si din orice punct national sau chiar si din afara tarii, se vor putea efectua urmatoarele verificari: validitatea codului unic inscris pe avizul de insotire, verificarea dupa serie/numar aviz si verificarea dupa numarul de inmatriculare al mijlocului de transport. Astfel, se poate stabili care este provenienta materialelor lemnoase si daca aceasta este legala, locul de incarcare, locul de descarcare, traseul care urmeaza sa fie parcurs si chiar localizarea acestora pe o harta.

„In concluzie, nu se vor mai putea incarca materiale lemnoase si implicit transporta cu acelasi aviz de insotire de mai multe ori, nu se vor mai putea legaliza materiale lemnoase taiate ilegal intrucat se va memora locul de unde s-a incarcat materialul lemons nici nu va mai fi posibila modificarea cantitatilor inscrise pe avizele de insotire, dupa valorificarea acestora pe piata.

Nu se vor mai putea transporta materiale lemnoase fara provenienta legala fara ca organele de control sa nu stie, nu se vor putea transporta cantitati mai mari decat cele care au fost procurate in conditii legale; Nu va mai putea fi posibil ca un utilizator sa vanda sau sa transmita avize catre un alt utilizator pentru ca acestea nu vor putea fi folosite. Intr-un astfel de caz, sistemul va genera o alerta care va fi comunicata organelor de control, acestea fiind obligate sa dispuna masurile legale; Aceste alerte sunt memorate si pot fi verificate oricand” mai adauga IPJ Cluj.

„Radarul Padurilor” poate fi apelat prin sistemul 112, in consecinta, fiecare cetatean care doreste sa fie verificat un mijloc de transport lemn, poate apela serviciul comunicand numarul masinii de transport.

„In perioada 8 – 23 octombrie, la nivelul Inspectoratului de Politie Judetean Cluj s-au primit din partea cetatenilor 7 apeluri prin sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112, referitoare la transporturi de material lemons. Nu uitati! Fiecare din noi, putem contribui la diminuarea defrisarilor ilegale!” mai adauga sursa citata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here