Un nou model, cu cadrul din bambus, a inceput sa fie fabricat de tot mai multi producatori. Mai usoare, mai puternice si mai confortabile, noile biciclete incep sa cucereasca lumea. Unul dintre cele mai importante avantaje ale constructiei de biciclete din bambus este faptul ca acesta creste foarte repede. In plus, bambusul poate fi gasit pe orice continent.bicicleta

Numarul producatorilor care fabrica biciclete din materiale regenerabile este in continua crestere, potrivit cotidianului “Der Spiegel”. Daca americanul Craig Calfee, considerat maestrul bicicletelor din bambus, a inceput de ceva vreme aceasta activitate, concurentii sai sunt mai noi pe piata.

Printre acestia se numara inginerul slovac Brano Meres, ciclistul american Nick Frey, dar si inginerul german Nicolas Meyer, care a construit o bicicleta de triatlon nu din bambus, ci din canepa.

O rezistenta mare la impact

Calfee trebuia sa construiasca un model de bicicleta care sa atraga atentia la un targ, iar ideea de a face cadrul din acest material i-a venit dupa ce cainele sau, care se juca in curte, a venit la el cu o bucata de bambus. Desi modelul cu cadru de bambus era prea flexibil, si-a atins scopul. A atras atentia.

Dupa intoarcerea de la targ, Calfee s-a retras in atelierul sau pentru a continua experimentul. Si-a dat seama ca bambusul are si dezavantaje, printre care faptul ca se rupe usor. Pentru a rezolva problema, a afumat bambusul si l-a tinut la caldura. A acoperit, de asemenea, canepa si fibre de carbon cu rasina epoxidica si le-a folosit pentru a lega tuburile de bambus. Astazi insa, bambusul trece printr-un proces de prelucrare de patru luni inainte de a fi folosit.

Dupa ce a construit mai bine de 100 de cadre, Calfee s-a declarat multumit. Verdictul lui: absorbtia vibratiilor in cazul cadrului de bambus a fost mai buna decat cea a cadrului din fibra de carbon. “Bicicleta din bambus iti ofera o plimbare mult mai lina”, a declarat Calfee. Acesta a constatat si ca are o rezistenta impresionanta la impact, e mai dura decat cea din fibra de carbon si e mai putin predispusa la a se rupe.

Toate au fost confirmate dupa un test la un laborator specializat din Germania. Costul pentru o asemenea inventie nu e insa de ignorat – un cadru de bicicleta de munte realizat din bambus va valora in jur de 2.o00 de euro. Noua dorinta ambitioasa a lui Craig Calfee este sa faca bicicleta-autobuz pentru transportat scolari. Aceasta va fi condusa de un adult, va avea sase sau sapte copii la bord, si cu totii vor pedala.

Tehnologia este raspandita

Competitia intre producatorii de biciclete din materiale regenerabile a devenit tot mai mare in ultima perioada, mai ales datorita faptului ca ideea s-a raspandit foarte mult. In SUA, inginerul Nick Frey, campion la ciclism, a dezvoltat si el propriul model de cadru din bambus pentru biciclete. Impreuna cu patru prieteni, acesta a deschis un magazin in Princeton si unul in Colorado. Danezii au si ei un proiect de acest gen, care este in curs de dezvoltare.

Inginerul Nicolas Meyer a facut un pas inainte si a creat prima bicicleta din lume realizata in mare parte din canepa si din bambus. “Bicicleta mea e facuta 60% din canepa, 15% din bambus, iar restul din carbon si aluminiu”, a explicat acesta.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here