Lectie de ecologie predata de Audi A8 Hybrid

    Lectie de ecologie predata de Audi A8 Hybrid

    „Yacht-ul” din Ingolstadt de 5,2 metri lungime si 2 metri latime ce ofera un confort suprem si dotari ale interiorului ce pot fi asemanate cu decorarea unui palat Thai, toate acestea vor fi in curand disponibile pe modelul Audi A8 impreuna cu o frugala versiune hibrida. Cea mai economica nava amiral Audi, modelul A8 Hybrid, aduce avantaje atat prin prisma scutirii acestuia de la plata taxei de poluare, un impozit anual modest dar si un consum ce se cifreaza la 6,3 litri. Si, poate cel mai interesant lucru este faptul ca ajutorul propulsiei electrice este un agregat pe benzina de doar 2.0 TFSI.

    Sistemul de propulsie hibrid este similar cu cel de pe SUV-ul Q5 Hybrid, propulsorul termic de 2.000 cmc supraalimentat avand o putere de 211 CP iar motorul electric montat in spatele acestuia genereaza 54 CP. Puterea totala a ansamblului hibrid este de 245 CP iar cuplul motor este de 480 Nm, valori comparabile cu cele ale unei versiuni 3.0 TDI. Transmisia este pe puntea anterioara si este realizata printr-o cutie automata Tiptronic in 8 trepte ce dispune de un levier cu un design comparabil cu mansa unui avion.

    Bateriile Li-Ion cu o capacitate de 1,3 kWh au fost montate in portbagaj, ceea ce a redus capacitatea acestuia cu 165 de litri, ramanand totusi un volum util de 335 litri. Ceasurile de la bord dispun in jumatatea stanga de doua indicatoare, primul afisand starea bateriei intre un minim si maxim, iar un turometru special iti recomanda mentinerea acului la un nivel cat mai jos, in segmente inferioare ale gradatiilor ce adopta culoarea verde. Atunci cand acul se afla sub un anumit nivel, bateria poate fi incarcata din mers de catre motorul termic, recuperarea energiei facandu-se si la franari. Audi A8 Hybrid creeaza astfel un spirit al eficientei, al cumpatarii si al respectului fata de mediu.

    Toate aceste tehnologii verzi se traduc si prin niste performante interesante: 0-100 km/h in 7,7 secunde, viteza maxima fiind de 235 km/h. Gratie utilizarii masive a aluminiului in structura Audi Space Frame si la multe dintre componentele mecanice, masa modelului A8 Hybrid este mult mai scazuta decat a celorlalti concurenti hibrizi din segmentul de lux precum Lexus LS ori BMW ActiveHybrid 7. Efectele directe sunt asupra consumului, dar sunt regasite si la supletea in manevrare. Acest metal va capata in viitorul industriei auto o si mai mare impotanta, deoarece un automobil fabricat din aluminiu poate fi cu pana la 40% mai usor. Acest lucru coroborat cu o serie de noutati tehnice anunta noul Audi A8 Hybrid ca fiind mai economic decat rivalele sale, consumul de benzina fiind de doar 6,3 litri la suta iar emisiile cochetand cu pragul de 140 de grame CO2 la km.

    La exterior, fata de un A8 normal, modelul hibrid vine cu modificari estetice discrete ce tin de cateva tuse noi la nivelul grilei radiatorului, la spoilerul fata ce dispune in interiorul fantelor din colturi de cate doua baghete cromate paralele ori jantele din aluminiu cu decupaje in forma de elice cu zece pale. Cadranele si bordul sunt o opera de arta tridimensionala, cu muchii si culori estetice, care se potrivesc de minune cu liniile generale ale designului adoptat de A8 Hybrid. Masina ramane totusi o limuzina care poate fi folosita si la protocol, deci habitabilitatea pe locurile din spate este foarte importanta. In acest sens, se poate comanda o cotiera rabatabila lata, ce include comenzile pentru climatizarea din spate si cele de entertainment. Accesorii optionale precum pielea Alcantara de pe plafon si fotolii, materialele de finete pentru interior care includ lemnul, aluminul sau diferite alte texturi metalice sau lemnoase, ori butoanele care fac un ‘click’ discret la apasare, astfel incat soferul sa primeasca confirmarea tactila si auditiva, toate acestea te fac sa percepi masina ca fiind una cu adevarat speciala.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *