Consiliul Stiintific (CS) al Parcului National Retezat (PNR) a dat aviz favorabil Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru DN66A, Campu lui Neag-Baile Herculane, respectiv tronsonul ce strabate rezervatia, transmite corespondentul Mediafax.
Presedintele CS, Erica Stanciu, a declarat, ieri, pentru corespondentul Mediafax, ca dupa ce vor fi primite celelalte doua avize de la Ministerul Mediului si cel al Transporturilor PNR isi va da acordul pentru executarea lucrarilor la acest tronson de drum. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, declara, in urma cu o luna, la Hunedoara, ca lucrarile la Drumul National 66A, Uricani-Campu lui Neag-Herculane, vor fi reluate dupa adoptarea planului de urbanism zonal, si „nu cum vrea unul sau altul”.Orban a facut o aluzie directa la presedintele Basescu, care a vizitat zona si a declarat ca e necesar ca lucrarile sa fie reluate.
Comisarii Garzii de Mediu au dispus, in 7 iunie, sistarea lucrarilor la Drumul National 66A, intrucat constructorul lucra fara avizele si acordurile de mediu obligatorii, desi fusese anterior amendat. Constructia DN66A a fost contestata in mai multe randuri de activisii de mediu, care protestau fata de „distrugerea” unui ecosistem pe care l-au calificat „unic in Romania”.
Drumul ar trebui sa lege localitatile Petrosani si Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi, clasificat de Guvernul Romaniei la rangul de Drum National. Lucrarile la sectorul 1 al acestui drum s-au incheiat in 2002 si au ajuns la Campu lui Neag, din judetul Hunedoara, iar lucrarile la sectorul 2 afecteaza deja Parcul National Retezat, adaugau ecologisti. Lucrarile la acest tronson au fost incepute in anul 1999, cand Basescu era ministru al Transporturilor, iar primele fonduri au fost aprobate chiar de el.
Presedintele Traian Basescu a transmis, in 9 iulie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, sesizarea cu privire la verificarea conditiilor sistarii operatiunilor de constructie efectuate pe Drumul National 66A Uricani -Campu lui Neag-Herculane. Presedintele considera ca „oprirea lucrarilor este de neinteles si poate cauza pierderi financiar-bugetare grave, dar poate impiedica si dezvoltarea zonei”, se arata intr-un comunicat al Presedintiei.
Sursa: Gandul