Volvo va incepe sa testeze o solutie tehnica simpla si relativ ieftina, volantul, care ar permite reducerea consumului de carburant cu 20% si cresterea performantelor masinii. Sistemul functioneaza la fel ca tehnologia KERS (Kinetic Energy Recovery System) devenita celebra dupa introducerea ei in Formula 1. Volvo a mai folosit experimental volantul in anii „80, iar in alte industrii este vast raspandit.
Constructorul auto suedez a primit o finantare de circa 740.000 euro pentru a dezvolta sisteme de recuperare a energiei cinetice la franare impreuna cu SKF. Testele cu volantul montat pe masini de serie vor incepe in doua parte a acestui an, a anuntat Volvo.
Volantul KERS este montat pe puntea spate, iar atunci cand masina incetineste sau franeaza imprima volantului o viteza de pana la 60.000 de rotatii pe minut. Cand soferul pune din nou masina in miscare, volantul elibereaza energia acumulata si o trimite rotilor din spate printr-o transmisie speciala, ajutand astfel automobilul sa ajunga pana la o anumita viteza sau sa-l mentina un timp la o viteza constanta de croaziera.
Motorul cu ardere interna, care invarte rotile din fata, este oprit automat cand incepe franarea.
„Energia acumulata de volant poate propulsa masina pentru perioade scurte de timp, dar chiar si asa consumul de carburant ar fi semnificativ redus. Dupa calculele noastre aceasta tehnologie ar permite motorului cu ardere interna sa stea oprit in jumatate din timpul unei calatorii (…)”, a declarat Derek Crabb, vicepresedinte pentru Trenuri de Rulare la Volvo Cars Corporation.
Deoarece volantul poate propulsa masina doar pentru un interval scurt de timp, el este mai eficient in traficul urban, unde pornirile si opririle sunt repetate, si in cazul in care soferul conduce mai agresiv si foloseste sistematic acceleratia si frana.
Volantul poate livra 80 de Cai Putere care pot fi combinati cu puterea motorului cu ardere interna in caz de accelerare maxima. Astfel, timpul facut de masina de la 0 la 100 km/h scade simtitor, noteaza producatorul auto suedez.
Volvo a testat avantajele aduse de volant inca din anii „80, pe modelul Volvo 240, si recunoaste ca tehnologia este intens testata si de alti producatori auto. Volvo spune ca un volant din otel ar fi prea greu si ar avea o capacitate de invartire limitata, asa ca tehnologia care va fi testata in acest an dispune de un volant din fibre de carbon, ce cantareste circa 6 kilograme, montat intr-o carcasa vidata pentru a reduce frecarea.
„Nu suntem primii producatori auto care testeaza volantul, dar nimeni n-a aplicat tehnologia pe puntea spate la o masina echipata cu motor cu ardere interna care propulseaza rotile din fata. Daca testele si dezvoltarea se vor desfasura conform planurilor, ne asteptam ca masini echipate cu volant sa se gaseasca in showroom-uri in cativa ani”, a declarat Crabb.