Imaginea, culoarea si nivelul de poluare conteaza cel mai putin pentru cumparatorii de masini din Romania

Imaginea, culoarea si nivelul de poluare conteaza cel mai putin pentru cumparatorii de masini din Romania
Imaginea, culoarea si nivelul de poluare conteaza cel mai putin pentru cumparatorii de masini din Romania

Imaginea masinii, demarajul, culoarea si nivelul de poluarea conteaza cel mai putin pentru clientii de masini din Romania, in timp ce criteriile cele mai importante sunt legate de factorul cost, fie ca vorbim de consumul de carburant, de  costurile de intretinere sau de fiabilitate. Siguranta nu conteaza nici macar cat jumatate din importanta acordata consumului de carburant, reiese dintr-un studiu realizat de Daedalus Millward Brown.

Studiul, realizat pe 2.686 de proprietari de autoturisme din Romania, le-a cerut acestora sa aleaga cele mai importante trei criterii pe care le-ar lua in considerare daca ar fi sa isi cumpere maine o alta masina. 77% dintre acestia au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea si 59% costurile cu intretinerea, noteaza compania de cercetare de piata.

La distanta relativ mare se afla siguranta autoturismului/testele Euro NCAP (28%). Pe locurile urmatoare in topul criteriilor se afla aspectul exterior (18%) si aspectul interior (12%).

“Procentajul relativ scazut al acestor ultime doua criterii denota o alegere mai degraba rationala a romanilor cand vine vorba despre alegerea masinii”, arata Daedalus Millward Brown.

Marimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenti, cu un procent in plus fata de cei 10% care se uita la pastrarea valorii in timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci cand cumpara o masina. Nivelul de poluare (8%), desi are valori relativ modeste in criteriile principale de alegere, este totusi mai important decat culoarea masinii (4%), demarajul (3%) si atributul “masina mare/impunatoare” (2%). (…) Veniturile afecteaza de asemenea importanta criteriilor in alegerea unui autoturism. Astfel, pe masura ce veniturile cresc, romanii sunt atrasi mai mult de fiabilitate si siguranta. In sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului si nivelul de poluare. Prin comparatie cu celelalte categorii de educatie, romanii cu studii superioare aleg intr-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate si nivelul de siguranta si se uita mai putin la consumul de combustibil si la aspectul exterior al masinii, arata concluziile studiului.

Studiul a fost realizat, pentru www.VeziCatFace.ro, prin interviuri online pe un esantion reprezentativ de 2.686 proprietari de autoturisme din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani. Eroarea de esantionare este de +/-2%.

Acestea fiind spuse, acest studiu demonteaza cateva mituri despre piata auto din Romania:

  • Romanii nu dau doi bani pe masinile impunatoare cand e vorba de achizitie, astfel ca ascensiunea vanzarilor de SUV-uri se explica altfel decat prin imaginea impunatoare. Poate aleg SUV-uri pentru presupusa siguranta superioara, pentru aspectul exterior si de ce nu pentru raportul bun dintre calitate-pret-dotari pe care SUV-urile il ofera, in general.
  • Timbrul de mediu nu-i face pe romani mai sensibili la problema poluarii. Totusi, clientii ajung in mod indirect sa polueze (mai) putin, prin alegerea unei masini economice. Dar in minte au consumul, nu poluarea.
  • Ponderea mare pe care o au inca sedanurile in vanzari, in special la Dacia, nu este explicata de portbagajul mai mare, ci mai degraba probabil de forma si de pret, sedanurile fiind mai ieftine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *