Nokia s-a alaturat programului WWF Climate Savers, oferind promisiunea de a continua istoricul impresionant de initiative de mediu prin imbunatatirea eficientei energetice si prin reducerea emisiilor de carbon la nivelul tuturor operatiunilor companiei.

Compania vizeaza o serie de initiative pentru reducerea consumului de energie, inclusiv reducerea la jumatate a consumului incarcatoarelor de telefoane, utilizarea de electricitate generata de surse regenerabile pentru alimentarea a 50% din facilitatile sale de productie pana in 2010 si reducerea cu 6% a necesarului energetic pentru punctele sale de lucru pana in 2012.

Aceste initiative fac parte din Strategia existenta a companiei Nokia – „Climate Change”. Inscrierea in programul WWF Climate Savers consolideaza angajamentul Nokia pentru schimbare climatica. Programul reprezinta colaborarea intre una dintre cele mai mari organizatii globale pentru conservarea mediului si companiile care manifesta un interes activ pentru schimbarea climatica.

„WWF este extrem de incantata de initiativele de mediu ale companiei Nokia, care vizeaza economii semnificative de consum energetic, atat la nivelul operatiunilor companiei, cat si in utilizarea produselor,” a declarat James P. Leape, Director-General, WWF International. „Atunci cand un brand de anvergura si notorietate mondiala se alatura actiunilor de protectie a mediului, mesajul nostru devine mult mai puternic, respectiv necesitatea de a actiona rapid, la nivel global pentru o schimbare climatica pozitiva.”

Kirsi Somunen, Vice-President Of Environmental Affarirs, Nokia a declarat: „In calitate de cea mai mare companie din industria mobila avem responsabilitatea de a ne asuma un rol in combaterea efectelor negative asupra mediului. Nu este vorba despre gesturi marete; sunt lucruri ce tin de activitatea de zi cu zi, care inmultite cu operatiunile noastre la nivel mondial, sau cu cei 900 de milioane de utilizatori din intreaga lume, pot avea un impact major. De asemenea, din punct de vedere al profitabilitatii, aceste initiative ne pot ajuta in descoperirea de noi moduri pentru sporirea eficientei si pentru inovatie.

Angajamentele Nokia in cadrul programului WWF Climate Savers au la baza istoria de reusite a companiei in sporirea eficientei energetice. Aceste initiative includ:

Aproximativ doua treimi din energia consumata de un telefon mobil in timpul utilizarii sale se pierde atunci cand incarcatorul este deconectat de la telefon dupa incarcare, insa nu si din priza. Incarcatorul ramane astfel in modul „ne-incarcare”. In ultimii noua ani, Nokia a redus consumul mediu de energie de ne-incarcare cu peste 50%, iar cel mai bun incarcator Nokia din clasa sa necesita doar o zecime din energia electrica utilizata de majoritatea incarcatoarelor obisnuite.

Pana la sfarsitul lui 2010, Nokia intentioneaza sa reduca consumul mediu de energie de ne-incarcare cu inca 50%. Pana la sfarsitul lui 2008, Nokia va integra mementouri in toata gama de produse pentru a incuraja utilizatorii sa deconecteze incarcatorul de la priza dupa terminarea ciclului de incarcare.

Intre 2003 si 2006, proiectele de eficienta energetica desfasurate de compania Nokia in facilitatile sale din Europa, America de N si S si China au contribuit la reducerea consumului total de energie al companiei cu 3,5%. Intre 2007 si 2012, Nokia intentioneaza sa reduca acest consum cu inca 6%, comparativ cu nivelul din 2006.

In prezent, 25% din necesarul de energie electrica al punctelor de lucru Nokia din intreaga lume este acoperit de surse regenerabile. Pana in 2010, Nokia intentioneaza sa creasca acest procent la 50%.

Sursa: Universul Padurii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here