Reciclarea hainelor uzate la H&M in schimbul voucherelor de cumparaturi

Reciclarea hainelor uzate la H&M in schimbul voucherelor de cumparaturi

Marele retailer suedez de imbacaminte H&M va introduce din luna februarie primul program de reciclare a hainelor uzate, scrie economica.net.

Din februarie 2013 H&M lanseaza in magazinele din toate cele 48 de tari in care este prezent, o campanie de reciclare a hainelor vechi. Astfel, clientii vor putea aduce in magazinele firmei din intreaga lume vestimentatia uzata.

“Eforturile noastre de a sprijini sustenabilitatea au la baza implicarea prin responsabilitate sociala si fata de mediu. Ne dorim sa sustinem mediul inconjurator, de aceea oferim acum clientilor nostri o solutie convenabila: aceea de a lasa la H&M hainele lor vechi sau cu defecte”, declara Karl-Johan Persson, CEO H&M.

H&M este primul producator din lumea modei care lanseaza o campanie de reciclare prin colectare in toate magazinele sale. Astfel cumparatorii pot sprijini salvarea resurselor naturale si sa contribuie la reducerea impactului asupra mediului prin evitarea strangerii deseurilor textile.

In schimbul acestui gest, toti clientii vor primi cate un voucher, pentru fiecare geanta de haine aduse pentru reciclare.

Toate hainele colectate vor fi stranse de catre I:Collect – partener  H&M – care furnizeaza infrastructura necesara pentru reprocesarea bunurilor de consum si pregatirea lor pentru noi modalitati de utilizare.

In fiecare an, tone de materiale textile sunt aruncate ca si deseuri menajere, ajungand in gropi de gunoi. Circa 95 % din cantitatea de haine aruncate pot fi reutilizate, repurtate sau reciclate – in functie de stadiul de uzura al obiectelor.

Pe termen lung, H&M isi propune sa reduca impactul articolelor vestimentare asupra mediului, prin folosirea inteligenta a ciclului de viata al acestora si crearea unui circuit de reutilizare a fibrelor textile.

Scopul final este acela de a gasi solutii tehnice pentru refolosirea si reciclarea materialelor textile pe scara larga; tocmai de aceea H&M a infiintat propria fundatie – Conscious Foundation – pentru a veni in sprijinul inovatiei in domeniul utilizarii textilelor, precum si pentru a sustine in continuare proiectele sociale in care compania este implicata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *