Varianta propusa de Guvern pentru timbrul de mediu nu respecta principiul „poluatorul plateste”.

    0
    91
    Varianta propusa de Guvern pentru timbrul de mediu nu respecta principiul „poluatorul plateste”.

    Varianta propusa de Guvern pentru timbrul de mediu nu respecta principiul „poluatorul plateste”. In plus, aplicarea taxei auto din 2012 pentru transportul comercial este o „masura absurda”, a declarat Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport(FORT).

    Ministrul Mediului sustinea la inceputul saptamanii trecuta importanta acestui principiu in formula stabilita pentru timbrul de mediu ce se va aplica in 2013.

    „Intentia este sa aplicam principiul conform caruia ‘poluatorul plateste’, dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante”, a declarat ministrul Rovana Plumb, la inceputul saptamanii trecute.

    Totusi, timbrul de mediu, in varianta anuntata de Executiv nu respecta principiul „poluatorul plateste”, sustine reprezentantul FORT.

    „Daca varianta prezentata este cea finala, nu mi se pare ca respecta principiul ‘poluatorul plateste’. Acest principiu trebuie sa se apropie cat mai mult de legatura cu durata de utilizare, adica ca acelui poluator sa i se aplice o contravaloare care trebuie sa fie raportata la o unitate de timp.

    In momentul in care primul proprietar isi vinde autovehiculul, cumparatorul automat va acoperi si costul timbrului de mediu. Practic se va transfera catre noul cumparator. Avand in vedere ca se transfera, practic poluatorul nu mai plateste nimic si potentialul viitor poluator plateste. Singura forma apropiata de acest principiu este cea aplicata in Austria si Germania”, a declarat Augustin Hagiu pentru Business24.

    Presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport isi exprima indignarea sa vechea taxa auto din 2012 se va aplica in continuare la autovehiculele comerciale.

    „Nu inteleg de ce legea 9/2012 se va aplica in continuare autovehiculelor comerciale. Este absurd! Daca s-a stabilit ca aceasta lege nu respecta acest principiu de ce se aplica la transportul comercial? Adica acesta poate fi impozitat suplimentar cu nerespectarea unor principii?”, a adaugat Hagiu.

    In plus, presedintele FORT a adaugat care sunt avantajele guvernelor celorlalte tari europene unde timbrul de mediu se aplica o data pe an: bani la buget si reinnoirea parcului auto.

    „In Europa se plateste aceasta taxa o data pe an si atunci europeanul spune ca nu merita sa dea 100 de euro in plus pe an pentru aceasta masina si prefera sa o vanda romanilor si sa isi cumpere o masina noua”, a spus Augustin Hagiu.

    Calculeaza cat platesti pentru noua taxa auto

    Forma finala a taxei duce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

    Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here