10 sfaturi pentru reducerea consumul de carburant pe timp de iarna

    10 sfaturi pentru reducerea consumul de carburant pe timp de iarn?
    10 sfaturi pentru reducerea consumul de carburant pe timp de iarna
    10 sfaturi pentru reducerea consumul de carburant pe timp de iarna

    Consumul de carburant creste pe vreme rece, uneori chiar si cu 50%, potrivit site-ului de specialitate auto.ro. Acest lucru dauneaza atat portofelului dumneavoastra, cat si mediului inconjurator. Pe astfel de vremuri de recesiune, fiecare ban care ne poate ramane in buzunar este binevenit. Ce trebuie sa faci ca sa economisesti benzina, si deci bani? Iata cateva sfaturi pentru a atenua consumul excesiv de carburant pe timp de iarna.

    1.Fiti atent cu autoturismul dumneavoastra. Mentinerea motorului masinii in conditii proprii de functionare va ajuta sa rulati eficient. Asigurati-va ca ati facut un control riguros pentru iarna al masinii.

    2. Curatati zapada si gheata. Curatati toata zapada si gheata de pe vehiculul inainte de a-l porni. Aceasta va ajuta la minimizarea consumului de energie de catre sistemele de dezghetare si incalzire, la reducerea rezistentei la vant si la reducerea greutatii.

    3. Tine motorul turat corect. Functionarea in gol a motorului pentru a incalzi masina risipeste energia. Demarati imediat si usor – nu turati motorul pe parcursul primilor kilometri in ideea de a incalzi, mai rapid, motorul sau alte parti ale vehiculului. Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci cand dorim sa avem rapoarte foarte bune consum/cost si reparatii/performante este utilizarea acestuia la limita minima a regimului optim de turatie. Ce inseamna asta? Circa 1.700-.1800 rpm pentru un turbodiesel modern (la masinile noi, la cele vechi urcati spre 2.200 rpm,in functie de ce scrie pe cartea tehnica a masinii cu privire la zona de cuplu maxim, pentru a nu exista confuzii), si circa 2.500 rpm pentru motoarele pe benzina. Arderea carburantului va fi mai eficienta, deci motorul va furniza in acel interval de turatii performante maxime. Subturarea poate scadea pentru moment consumul, dar are efecte negative asupra motorului si duce la reparatii scumpe cauzate de depunerile de calamina de pe turbina s.a.m.d. Nu, nea Ilie care merge la 1.450 rpm nu economiseste carburant, ci doar va baga mana-n buzunar sa dea banii pe piese.

    4. Verificati presiunea in anvelope. O presiune neadecvata in anvelope nu numai ca afecteaza performanta generala a masinii pe timpul condusului, aderenta si durata lor de viata in kilometri parcursi, ci creste de asemenea rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant… Verificati in mod regulat presiunea in anvelope, cel putin o data la doua saptamani, pentru a va asigura ca sunt umflate corespunzator.

    5. Accelerati incet. Accelerati usor pentru o economie optima de carburant. Daca accelerati agresiv veti risipi carburant.

    6. Dati jos portbagajul suplimentar sau barele de amarare atunci cand nu aveti nevoie de ele. Barele de amarare si cutiile de schiuri dau o rezistenta la vant suplimentara, ceea ce conduce la un consum mai mare de carburant. De aceea este recomandata inlaturarea lor de pe masina atunci cand nu sunt folosite.

    7. Aveti grija cu viteza. Reducerea vitezei nu numai ca va ajuta sa rulati in siguranta in conditiile provocatoare ale iernii ci va ajuta si sa economisiti carburant. Mentineti, de asemenea, o viteza constanta. Accelerarile si franarile nenecesare cresc semnificativ consumul decarburant.

    8. Anticipeaza traficul. Acceleratiile dese determina cresterea consumului, nu doar pentru ca motorul consuma mai mult carburant cand accelerezi, dar mai ales pentru ca toata energia acumulata se pierde prin franarea ce are loc uneori la doar cateva secunde distanta. Daca vom reusi sa vedem dinainte ce se va intampla intr-o anumita situatie, de exemplu fiind atenti la culoarea si sincronizarea semafoarelor, nu vom mai accelera si frana atat de des si vom pastra viteza de deplasare relativ constanta, deci motorul nu va fi nevoit sa arda carburant pentru a o transforma in forta de acceleratie.

    9. Pastreaza distanta. Desi pare un sfat ciudat, pastrarea distantei corecte fata de masina din fata duce la scaderea consumului, in special in mediul urban. De ce? Pentru ca, daca lasi sa treaca doua-trei secunde intre tine si masina din fata, vei putea anticipa mult mai bine traficul. Cu cat te vei inghesui mai tare in cel din fata, cu atat mai des vei calca frana si vei pierde energia de miscare deja acumulata. Pentru energia asta tu ai consumat deja carburant.

    10. Foloseste frana de motor. Daca anticipezi traficul si pastrezi distanta, vei folosi cu usurinta frana de motor. Nu, atunci cand te apropii de un semafor NU este bine sa scoti la punctul mort si sa calci frana de serviciu. Dimpotriva, frana de motor ar trebui utilizata tot timpul, nu doar atunci cand pe jos este zapada sau gheata, nu doar atunci cand ne deplasam in afara orasului. Efectele utilizarii franei de motor nu se regasesc doar la nivelul consumului de carburant, ci ele pot fi regasite si asupra eficientei franarii si a nivelului de uzura a placutelor de franare.

    Urmand aceste sfaturi usoare, veti putea simti o scadere a consumului de combustibil cu circa 20-15%. Si cum pretul benzinei nu este din cel mai economic in zilele noastre, o economie, oricat de mica, este bine venita. Spor la condus economic!

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *