Autostrada de rezervatie

Guvernul pregateste construirea unui drum intre Constanta de Tulcea, pentru o legatura rapida intre Autostrada A2 si Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Desi inca este in faza de proiect si probabil va fi gata in zece ani, drumul ridica deja mai multe probleme.
autostrada in rezervatie naturala
Drumul va trece ingrijorator de aproape de Rezervatia Biosferei Delta Dunarii, zona de protectie naturala foarte valoroasa, „taind-o” in citeva locuri. Guvernantii si asa nu prea au mai avut grija de Rezervatie, ajunsa in prezent intr-o situatie ecologica deplorabila: braconajul sufoca Delta, vinatorii isi fac de cap in zona, Rezervatia e plina de animale semi-salbatice bolnave, epavele sint foarte prezente, Ucraina a anuntat reluarea lucrarilor la Canalul Bistroe. In aceasta primavara, ministrul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, Ovidiu Silaghi, anunta ca doreste reducerea drastica a numarului de locuri de cazare din Delta Dunarii pentru ca turistii ar afecta grav Rezervatia. Silaghi s-a declarat adeptul turistilor de o zi. Cu alte cuvinte, oameni care sa vina o zi de pe Litoral pentru a vizita Delta. Doua saptamini dupa aceasta declarate, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, anunta proiectul noului drum Tulcea – Constanta. Orban spunea ca, desi nici A2 nu este gata, studiile arata ca numarul de masini spre Delta va creste foarte mult si autoritatile trebuie sa fie pregatite. In prima faza va fi construit un drum expres cu patru benzi, care va fi transformat ulterior intr-o autostrada. Chinul dracului! In momentul de fata, proiectul se afla abia in faza studiului de prefezabilitate, licitatia urmind a avea loc in aceasta toamna. Prefez-ul si fez-ul vor costa bugetul de stat 6 milioane de euro. Ministerul Transporturilor a anuntat saptamina trecuta citeva dintre localitatile prin care va trece noua autostrada: Ovidiu, Lumina, Navodari, Corbu, Sacele, Mihai Viteazul, spre judetul Tulcea, intretaind in mai multe puncte Rezervatia Biosferei.

MAI SINT DRUMURI PE ACOLO. Ceea ce autoritatile nu explica este de ce era nevoie de un asemenea drum intre Constanta si Tulcea, in conditiile in care mai exista deja doua. Unul national si unul judetean, acesta din urma trecind exact pe traseul viitoarei autostrazi. O alta nelamurire este de ce incep preparativele pentru un asemenea proiect cind terenurile Rezervatiei nu sint cadastrate si intabulate. Curtea de Apel Constanta tocmai a anulat printr-o decizie definitiva si irevocabila licitatia pentru cadastrarea si intabularea terenurilor Deltei, licitatia fiind minarita de sefii Rezervatiei in favoarea unei firme din Miercurea Ciuc (orasul din care provine ministrul Mediului, Attila Korodi). Cele doua drumuri spre Tulcea sint prost intretinute, cel national fiind plin de denivelari, in vreme ce cel judetean arata ca dupa razboi. Traficul este redus pe ambele artere, fiind folosit doar de tulcenii care au treaba la Constanta si prea putin de turisti. In ultimii ani s-au executat in zona doar lucrari de cirpeala, astfel incit ai toate sansele sa-ti rupi masina daca mergi cu viteza pe aceste drumuri.

CONDITII PENTRU LICITATIE. Studiile de prefezabilitate si fezabilitate ar trebui sa fie gata peste un an, asta daca nu cumva vor exista contestatii la licitatii sau daca firma cistigatoare va respecta contractul. La licitatie pot participa firmele care depun o garantie de 3.600 lei si care au avut in ultimii trei ani o cifra de afaceri medie de cel putin 17,9 milioane de lei. Investitorii interesati trebuie sa fi finalizat in ultimii trei ani cel mult trei contracte de servicii similare cu o valoare totala de minimum 10,69 milioane de lei. Ofertele pot fi depuse pina la 5 septembrie. Cele doua studii vor costa 21,38 milioane de lei (circa sase milioane de euro), banii urmind a fi alocati de Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *