Banii din taxa auto ar putea fi folositi si pentru casarea autobuzelor din orase

Banii din taxa de poluare auto ar putea fi investiti si pentru innoirea parcului auto din transportul public, prin acordarea unei prime de casare, propunerea urmand sa fie analizata in sedinta de astazi a Executivului, a declarat premierul Tariceanu. Potrivit sefului Executivului, propunerea a fost avansata in cadrul audierii publice pe tema taxei auto, organizata de Academia de Advocacy, informeaza NewsIn. „Avem o propunere pe care o analizam si luni va trebui sa transam asupra ei, si anume ca din Fondul de Mediu sa dam bani sub forma unei prime de casare pentru innoirea parcului auto, inclusiv pentru vehiculele din zona transportului public. Aceasta propunere mi se pare rezonabila, pentru ca, in orase, si autobuzele sunt foarte poluante”, a declarat premierul la Realitatea TV. Prima de casare se acorda, in prezent, proprietarilor autoturismelor mai vechi de 12 ani, care primesc in schimbul masinii vechi suma de 4.000 de lei, sub forma unui avans pentru cumpararea unei masini noi. Programul care vizeaza inlocuirea masinilor vechi, poluante este cunoscut sub numele de „Programul Rabla”;.

Concluzia audierii publice pe tema taxei auto arata ca principiul nediscriminarii trebuie aplicat la toate tipurile de autovehicule, indiferent de proprietar (privat, public). In plus, unii cetateni au aratat ca emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scazut decat cele din surse mobile (autovehicule). In acelasi timp, majoritatea depozantilor considera nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate al cetatenilor. O alta ingrijorare se refera la faptul ca taxa de poluare nu este un factor de stimulare a innoirii parcului auto national. Cei mai multi depozanti au mai propus ca taxa de poluare sa fie platita periodic – anual sau corelat cu recertificarea autoturismelor.

Alte recomandari transmise Guvernului in urma audierii se refera la revizuirea formulei de calcul in functie de durata de viata a autovehiculului si analizarea corelarii cu alte acte normative sau instituirea unui sistem de bonificatii, care sa accelereze procesul de innoire a parcului auto national. Toate aceste concluzii se constituie in recomandari inaintate Guvernului de comisia de experti, insa Executivul nu este obligat sa tina seama de ele.

Sursa: Gardianul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *