„Noul sistem de taxare a adus o crestere a birocratiei care a crescut dificultatea procesului de a vinde o masina la mana a doua atat de mult incat indirect acest proces a afectat implicit vanzarile de masini noi. In plus, introducerea unei noi taxe pentru masinile cu motoare de peste 3,0 litri a contribuit si mai mult in crearea unui climat de nesiguranta care a descurajat achizitia de masini noi”, a spus Alexander Milanov, directorul general al BMW Group Romania.
In primele 11 luni ale acestui an reinmatricularile, adica tranzactiile derulate cu masini la mana a doua pe piata locala, au scazut cu 40% fata de perioada similara a anului trecut la circa 190.000 de unitati. Tot in acelasi interval de timp, s-au importat peste 205.000 de masini la mana a doua din Vest.
Efectul acestei taxe este ca blocheaza practic tranzactia cu masini la mana a doua dinainte de 2007. Spre exmplu, pentru un automobil Dacia Logan din 2006, cu motor Euro 3, care valoreaza circa 2.500 de euro, trebuie sa se plateasca o taxa de 1.500 – 2.000 de euro, ce reduce valoarea masinii la mai putin de 1.000 de euro.
In plus, pentru ca masina respectiva are sub 10 ani vechime nu poate fi nici casata prin programul Rabla pentru ca posesorul acesteia sa obtina macar tichetul cu valoare nominala de 1.500 de euro.