Concurenta dintre producatorii de automobile a dus intotdeauna la inovatii ce au facut masinile mai fiabile, mai confortabile si mai sigure.
masini electrice
Fiecare jucator a adoptat anumite solutii, dezvoltate in laboratoarele proprii. Acest traseu poate duce la unele idei noi dar costurile globale pentru industria auto sunt imense. Astfel, gigantii auto par hotarati sa ajunga la un numitor comun pentru a-si face traiul mai usor pe viitor.
Diferitele standarde din industria auto se fac intotdeauna resimtite la service-urile independente care pentru a putea lucra eficient pentru fiecare vehicol in parte, depinzand de producator, are nevoie de ustensile diferite. Aceasta insemna timp si capital pierdut, efecte care se reflecta in pretul final pe care il plateste consumatorul. Din acest motiv, acum in zorii unei unei noi generatii de automobile, cand tot mai multi constructori adopta energia electrica ca sursa motoare pentru vehiculele lor, doi dintre jucatorii cei mai importanti pe piata auto se intalnesc sa defineasca standardele pentru noile lor motoare. Aceste doua concerne sunt cu atat mai importante cu cat fac parte din constructorii care promoveaza idei si tehnologii noi in lumea auto.
Thomas Weber, sef al Departamentului de cercetari la Daimler-Chrysler afirma ca “industria automobilistica se confrunta cu aceleasi presiuni guvernamentale si comerciale pentru a ingloba noile tehnologii si pentru a reduce emisiile de CO2. Costurile nu ar trebui sa fie multiplicate de zeci de ori”. Acelasi indemn a fost transmis si de seful departamentului de Dezvoltare al BMW, Klaus Draeger la Congresul Mondial al Industriei Auto 2008, acesta fiind de parere ca aceste costuri trebuie impartite intre participanti, el aratand ulterior ca reducerea emisiilor nu este o problema exclusiv a industriei auto, invitant si participanti ai industriilor adiacente.
Cei doi constructori auto au ambitii asemanatoare in ceea ce priveste reducerea emisiilor de dioxid de carbon si implementarea electricitatii in miscarea autovehiculului. Daimler doreste sa lanseze pe piata cel putin 2 masini electrice in anii ce vin si o gama intreaga de vehicule hibride. Spera de asemenea sa duca vanzarile modelelor hibride a firmei sale de Mercedes-Benz pana la 20% pana in anul 2015. BMW are planuri similare pentru tehnologia ActyveHybrid implementata pe modelul X6 si variantele hibride a Seriei 7 care sunt asteptate la Paris Motor Show.

Sursa: Ziua

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here