Planurile verzi ale Europei se lovesc de interesele economice. Berlinul vrea ca masinile cu o capacitate mai mare sa poata polua mai mult. Parisul se opune.
Parisul a atacat dur intentia Berlinului de a mari limita europeana a emisiilor de CO2 pentru masinile grele din teama ca masinile cu un consum mai mic de carburant, cum sunt cele franceze, ar putea fi scoase de pe piata, scrie „Financial Times”.
Comisia Europeana urmeaza sa prezinte luna viitoare propunerile referitoare la reducerea cu 25% a emisiilor de dioxid carbon ale autoturismelor noi pana in 2012, iar producatorii germani nu stau pe roze. Cifrele arata ca, in timp ce constructorii auto francezi si-au redus emisiile cu 1,9 procente, rivalii lor germani au inregistrat o crestere de 0,6 procente.
In consecinta, producatorii germani de autoturisme de lux au sustinut, in ultima vreme, o campanie in care cer ca masinile mai grele sa aiba dreptul de a polua mai mult, in timp ce francezii, sustinuti si de italieni, au subliniat ca doresc o singura cifra, care sa se aplice atat modelelor mici, cat si celor mai mari.
Romania, alaturi de francezi
Nemultumirea Parisului privind eforturile Germaniei de a modifica legislatia a fost exprimata de ministrul francez al mediului, Jean-Louis Borloo. „Nimic nu justifica dreptul de a polua mai mult pentru un cumparator al unui autovehicul mai mare. In virtutea principiului „poluatorul plateste”, cei care au cele mai mari emisii poluante ar trebui sa faca cele mai mari progrese”, a declarat Borloo pentru „Financial Times”.
Potrivit acestuia, Italia, Romania, Spania si Slovenia, care produc modele de autoturisme mici, se vor alatura Frantei si vor bloca orice legislatie pe care o considera incorecta. Duelul franco-german vine cu jumatate de luna inainte ca oficialii Comisiei Europene sa anunte o serie de prevederi care ii vor obliga pe constructorii auto sa reduca emisiile de dioxid de carbon pe kilometru de la 160 g/km in prezent la 130 g/km in 2012 datorita progreselor in domeniul eficientei motoarelor.
Cifrele prezentate ieri de „Transport and Environment”, un grup de lobby pentru protectia mediului, arata ca producatorii europeni de autoturisme au facut progrese limitate la capitolul emisii, dar ca francezii au avantaj la capitolul eficienta.
Sursa: Evenimentul Zilei