Greenwashing, camuflaj verde, este folosit de companiile pentru a arata legatura lor cu mediu, desi, de fapt, nu sunt ecologice.
Acest truc de marketing este adesea folosit de mari corporatii multinationale, care in activitatile sale polueaza natura si mediul inconjurator. Astfel, pentru a restabili numele lor de brand, aceste companii isi „spala” imaginea.
Cum se intampla acest lucru
« Brandurile bine-cunoscute de imbracaminte Zara, Levi’s, H & M si multe altele, ani la rand vin cu diferite initiative ecologice. Prefixul „eco” presupune astfel de calificative, cum ar fi sigur, organic, inofensiv. Dar ce anume le da dreptul de a fi determinate ca branduri „verzi”? »
Eco-moda: 10 branduri „pentru” produse organice!
Companiile care practica greenwashing investesc mijloace pentru a dezvolta un ecostil nou (logo-u sau culoare), acordand mai multa atentie inscriptiilor de tip
„organic”, „eco”.
Astfel, vedem logo-uri Ajax, McDonalds sau Bonuxes care au devenit „verzi”, demonstrand o atitudine mai ecologica si respect pentru mediul inconjurator.
Alte exemple de sloganuri verzi sunt „eco-combustibil”, „energie verde” sau „server verde”, utilizate fara alegere, fie ca este vorba de transporturi de tip 4×4 sau de centre mari de date ce lucreaza non-stop. Desi in realitate totul este nimic altceva decat un camuflaj verde proiectat pentru a creste vanzarile.