In Bucuresti, ciclismul ar putea salva 130 de vieti si crea 2.200 de locuri de munca

In Bucuresti, ciclismul ar putea salva 130 de vieti si crea 2.200 de locuri de munca
In Bucuresti, ciclismul ar putea salva 130 de vieti si crea 2.200 de locuri de munca

132 de vieti ar fi salvate anual si peste 2.200 de locuri de munca ar putea fi create daca in Bucuresti s-ar efectua la fel de multe calatorii pe bicicleta ca in Copenhaga, potrivit unui raport comun al Comisiei Economice a ONU pentru Europa (UNECE) siOrganizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS) Europa. In acest moment, doar 1% din calatorii se realizeaza pe bicicleta si exista doar 88 de locuri de munca asociate cuciclismul.

Raportul a fost lansat cu ocazia Intalnirii la nivel inalt asupra transportului, sanatatii si mediului, care se desfasoara in perioada 14-16 aprilie la Paris. In total, peste 76.600 de locuri de munca in sectorul transportului ecologic si sanatos ar putea fi asigurate in fiecare an si 10.000 de vieti ar fi salvate daca principalele orase europene ar atinge procentul de folosire a bicicletei dinCopenhaga.
Cu toate ca mijloacele de transport ofera locuri de munca si acces la activitati in timpul liber, costurile globale legate de impactul acestora asupra mediului si sanatatii pot atinge 4% din PIB-ul unei tari.
Poluarea exterioara, produsa in cea mai mare parte de trafic, provoaca anual circa 500.000 de decese in Regiunea Europeana a OMS, iar accidentele rutiere ucid prematur 90.000 de oameni pe an. In plus, 70 de milioane de oameni sunt afectati de expunerea la zgomotul excesiv de pe strada, iar mijloacele de transport produc 24% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera din Europa si America de Nord. Prin descurajarea activitatii fizice, mijloacele de transport contribuie la aproape un milion de decese pe an.
Copenhaga, capitala Danemarcei, este alaturi de Amsterdam unul din liderii ciclismului in Europa, din totalul calatoriilor in oras, 26%  fiind efectuate pe bicicleta, cu mult mai multe decat in majoritatea oraselor din regiunea OMS Europa.
Locurile de munca ar aparea in vanzarea si intretinerea biciletelor, in furnizarea de echipament si accesorii pentru ciclisti, dezvoltarea urbana si noi sisteme de mobilitate. Acestea ar putea ajuta la reducerea emisiilor de gaze si a riscurilor la adresasanatatii si ar sprijini economia locala.
Comunicatul OMS Europa si UNECE poate fi consultat integral aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *