Masinile electrice ar putea parcurge aproape 2.000 km la o singura incarcare cu aceasta baterie

    Ma?inile electrice ar putea parcurge aproape 2.000 km la o singur? înc?rcare cu aceast? baterie
    Masinile electrice ar putea parcurge aproape 2.000 km la o singura incarcare cu aceasta baterie
    Masinile electrice ar putea parcurge aproape 2.000 km la o singura incarcare cu aceasta baterie

    Masinile electrice au numeroase avantaje, insa oamenii se feresc de ele din cauza autonomiei scazute. Un nou tip de baterie poate schimba acest lucru, potrivit Digital Trends.

    Automobilele cu motor electric reduc drastic gradul de poluare, insa soferii sunt speriati de faptul ca ar putea ramane fara putere inainte de a ajunge la destinatie. Si cine ii poate invinui? Statiile de reincarcare nu se gasesc la orice colt de strada si procesul dureaza mult.

    Doua companii vor sa ii linisteasca pe cei care vor sa fie mai ”eco-friendly”. Phinergy si Alcoa au demonstrat un nou tip de baterie care permite unui automobil sa parcurga aproape 2.000 de km dupa o singura incarcare.

    Inginerii au modificat un Citroen C1 si l-au echipat cu o baterie clasica, bazata pe lithium-ion, dar si cu una speciala, facuta din aer si aluminiu.
    Cele doua baterii au oferit o autonomie de peste 1.800 de kilometri. In medie, o masina electrica obisnuita parcurge intre 130 si 480 de kilometri. Ce e si mai impresionant este faptul ca noul tip de baterie cantareste numai 100 de kilograme, de cinci ori mai putin decat bateriile clasice.

    Bateriile cu aer-aluminiu se folosesc de oxigenul din mediul inconjurator, in loc sa il aiba stocat in medii lichide sau solide. Acestea sunt mult mai dense si pot stoca mult mai multa energie decat bateriile clasice.

    Principalul dezavantaj al acestor baterii este gradul rapid de degradare. Aluminiumul se transforma in hidroxid de aluminiu si bateria nu poate fi reincarcata, ci trebuie schimbata cu totul.

    Cei de la Phinergy propun folosirea acestui sistem dublu. Bateria mica, pe baza de lithium-ion, poate transporta soferii pe o distanta de 50 de kilometri, ideala pentru drumurile facute in oras, iar cea mare ar urma sa fie pastrata pentru distante lungi.

    O alternativa la acumulatorul pe baza de aluminiu-aer ar fi acumulatorul cu zinc-aer, insa acesta este mult mai greu de produs.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *