Masinile fabricate la Pitesti au luat -crema- in primele luni ale programului Rabla

In aproape doua luni, 8.444 de romani si-au innoit masina mai veche de 12 ani prin programul Rabla.
programul rabla
Potrivit datelor Administratiei Fondului de Mediu (AFM), s-au confirmat doar 50% din asteptari. Totusi, inca 4.000 de romani sunt programati sa intre in program in viitorul apropiat. Cel mai mare succes l-a avut masina din productie autohtona, Loganul, societatea Automobile Dacia solicitand suplimentarea cotei de participare la program cu inca 120%.

Lansat in luna iunie de catre Administratia Fondului de Mediu, programul Rabla pare sa fie un succes doar pentru producatorul national de autoturisme. In mai putin de doua luni, acesta si-a atins cota de vanzari estimate si a cerut majorarea cotei, pe baza numarului de masini vandute prin program.
In schimb, aproape 30 de firme au dorit, pana la 25 iulie, diminuarea cotei de autoturisme pe care s-au angajat s-o schimbe prin programul de reinnoire a parcului auto. In total, dealerii au renuntat la 3.988 de masini. Cea mai mare scadere a inregistrat-o Ford Romania, care a redus cu 1.000 numarul de masini Daewoo disputate in cadrul programului Rabla. In aceste conditii, cota cea mai mare a fost preluata de Automobile Dacia, reprezentantii companiei anuntand deja ca au primit aproape 3.800 de cereri pe care nu le-au putut onora. „Avem o suplimentare de masini in cadrul REMAT. La prima repartizare din acest an, foarte multi dealeri au cerut mult, chiar daca nu puteau sa atinga acea cifra. Conform regulamentului, in momentul in care un participant la program isi da seama ca nu are cum sa acopere in totalitate cota care i-a fost atribuita, poate sa anunte acest lucru si poate sa renunte la partea pe care nu poate sa o acopere, urmand ca ea sa fie alocata celor care au solicitat suplimentare”, au declarat oficialii Automobile Dacia, citati de Mediafax. Alte trei firme care comercializeaza marcile Hyundai, Ford si Citroen, si care s-au inscris cu un numar mic de masini, au cerut, de asemenea, majorarea cotei.

Doar 21% din 40.000 de rable, schimbate pana in iulie
Pana la sfarsitul lunii iulie, romanii si-au achizitionat 4.400 de autoturisme produse la Pitesti si Craiova. Alte 4.000 de unitati au fost din productie straina. In privinta acestora din urma, cele mai multe optiuni s-au indreptat spre Renault Nissan (1.100 solicitari), Opel si Chevrolet (900 de solicitari), Peugeot si Citroen (peste 300 de solicitari). Administratia Fondului de Mediu si-a propus pentru acest an inlocuirea a 40.000 de masini uzate, alocand Programului de innoire a parcului auto suma de 120.000.000 lei. In primele doua luni de functionare, 21% din estimarile autoritatilor au fost confirmate. Autoritatile spun ca informatiile vor capata contur clar abia la sfarsitul lunii septembrie. „Pe 25 septembrie, cand se incheie prima etapa, vom sti clar cine si cat a vandut. Abia atunci aflam cine si-a indeplinit 80% din angajamente si va ramane in program pana in decembrie,” ne-a declarat Mihai Toti, presedintele Administratiei Fondului de Mediu. Acesta a adaugat ca situatia la prima tragere nu este ingrijoratoare, deoarece asa s-a intamplat si in anii precedenti, iar programul s-a dovedit pana la final bun. Programul de reinnoire a parcului auto functioneaza din 2005, anul trecut inregistrand cea mai mare rata de succes, 99,6%.Pentru a aplica la program, proprietarul unui autoturism mai vechi de 12 ani trebuie sa obtina o nota de acceptare de la unul din producatorii autorizati de AFM, un certificat de distrugere a rablei, precum si o nota de radiere a acesteia. Prima de inlocuire a rablei, in valoare de 3.000 lei, este virata din bugetul AFM direct operatorului economic de la care cetateanul va achizitiona noua masina. In primele luni, majoritatea marcilor incluse in program au fost promovate, distribuitorii oferind reduceri substantiale celor care-si dau masina veche la REMAT pentru un autoturism nou.

Sursa: Gardianul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *