Mercedes-Benz S 250 CDI, cel mai eco S din istorie

    Mercedes-Benz S 250 CDI, cel mai eco S din istorie

    Pentru a intelege motorul in patru cilindri montat sub capota lui S trebuie mai intai sa fi condus si alte versiuni de motorizare montate pe limuzina Mercedes-Benz. Zis si facut, acum pot sa va explic de ce este atat de bun S 250 CDI.

    Nicio alta masina produsa momentan de Mercedes-Benz nu are nevoie de atat de multe cunostinte despre gama din care face parte decat acest S 250 CDI. Daca nu ai condus pana acum un alt motor montat pe Clasa S, atunci masina asta te va dezamagi, foarte probabil inca din momentul in care citesti indicativul de pe portbagaj. Dupa 2,7 milioane de masini vandute si o istorie inceputa in 1954 de modelul Ponton, cea mai mare limuzina Mercedes-Benz a primit anul acesta o motorizare diesel in patru cilindri. Niciodata pana acum S-ul nu a fost motorizat de propulsoare cu mai putin de sase cilindri.

    A cincea generatie de S-Klasse, botezata intern W221 a fost lansata in 2006 iar cel mai bun an al sau a fost 2008, cand au fost comercializate un numar record de peste 90.000 de unitati. 2009 a venit cu celebra criza economica si o scadere cu aproape 50% a cifrelor de vanzari ale lui 2009. In 2010 cifrele au inceput sa creasca dar firav deoarece lumea deja asteapta noul model care se anunta a fi, inca o data, revolutionar pentru clasa de lux. Ignorantii ar putea sa se grabeasca si sa nu observe ca pana si acest pas al montarii unui motor in patru cilindri sub capota lui S este unul de hotar. Niciun alt constructor de masini de clasa de lux nu are in oferta motorizari cu mai putin de sase cilindri.

    S-Klasse a fost dintotdeauna o masina revolutionara pentru ca, prin intermediul sau Mercedes-Benz a lansat pe piata dotari care s-au dovedit a fi esentiale pentru viitorul, siguranta si dinamica generatiilor de masini viitoare. Despre trecut am vorbit de atatea ori, acum viitorul S este foarte aproape si el promite sa fie din nou revolutionar. Va avea prima cutie automata cu noua trepte din lume. Prima trapa panoramica al carei geam va deveni clar la o simpla apasare de buton. Si s-ar putea sa aiba primul sistem de navigatie, audio si entertainment care va asculta de gesturile soferului nu de apasarile acestuia pe un buton sau pe touchscreen. Si cu siguranta aceasta noua cutie cu noua trepte va fi cuplata propulsorului in patru cilindri diesel de sub indicativul 250 CDI.

    Da, cifrele stau de partea carcotasilor. S 250 CDI este momentan cel mai lent Clasa S, de la 0 la 100 km/h. El reuseste aceasta repriza in 8,2 secunde, fiind cu 1,3 secunde mai lent decat cel mai vandut model de S din Romania, diesel-ul V6 de 258 CP. La 74.896 euro cat costa un S 250 CDI in pret de baza, el este mai ieftin cu aproximativ 8.000 de euro decat CDI-ul care te face mai rapid cu 1,3 secunde dar te costa mai mult la taxe, impozite si consum de combustibil. Mai rapid cu 1,1 secunde este 350 BlueTEC, pe benzina, cu 306 CP, dar si mai scump cu aproximativ 5.000 de euro.

    Nu viteza, reprizele si numarul de cilindri de sub capota sunt ingredientele magice ale Clasei S. Iar de asta iti vei da seama abia dupa ce conduci cat mai multe motorizari disponibile pe S. Lasand la o parte bestialitatea din spatele AMG-urilor, rafinamentul absolut din 600, superbitatea versiunilor 500, corectitudinea modelelor 350 pe benzina ori diesel, sau nebunia eco din spatele lui 400 Hybrid, S-ul trebuie privit din punctul de vedere al numitorilor comuni care fac din toate aceste variante limuzina perfecta. Un S trebuie sa fie silentios, impresionant de confortabil, relaxant de condus si sigur. Este 250 CDI o blasfemie a nemtilor? O greseala de marketing? O masina submotorizata? Nu. Este doar un alt S-Klasse. Explic de ce in pagina urmatoare.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *