Aprobarea noului logo european pentru agricultura organica va fi amanata pentru anul 2010, potrivit unei informatii publicate de Organic Market Info. Decizia a fost luata deoarece schita noului logo, cu care ar fi trebuit inscriptionate toate produsele organice incepand din anul 2009, este asemanatoare siglei folosite de reteaua germana de supermarketuri Aldi.

Vizitati magazinul bio online www.Biolateria.ro Peste 3.000 de produse bio sau produse naturiste de la cei mai premiati producatori Bio din lume.

“Comisia Europeana este dedicata promovarii si incurajarii consumului de produse organice in tarile UE. O parte importanta a acestui proces este crearea unui program pentru hrana organica si a unui nou logo pentru toate produsele bio. Comisia a decis sa lanseze acest program de promovare in aceasta vara”, a declarat Michael Mann, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala, citat de Organic Market Info. Mann a precizat ca o parte importanta a acestui program este lansarea unei concurs pentru desemnarea noului logo, la care pot participa toti cetatenii UE. Comisia Europeana va cere amanarea cu un an a datei de la care trebuie introdus noul logo, pentru a da posibilitatea alegerii celei mai bune creatii. “Aldi a luat legatura cu Comisia Europeana si a semnalat faptul ca logoul adoptat pentru hrana organica seamana foarte mult cu cel al lantului german de magazine”, a mai spus Mann.

DISPUTE. Scopul noului logo este de a furniza consumatorilor informatii despre originea produsului si de a creste increderea acestora ca marfurile pe care le cumpara contin cel putin 95% ingrediente organice. Adoptarea acestuia este insa anevoioasa, atat din cauza disputelor politice, cat si din cauza reticentei producatorilor de a mai adauga inca o sigla pe ambalaje. Producatorii sustin ca marcile obtinute de la institutele de certificare a produselor bio sunt suficiente, deoarece rigorile pe care trebuie sa le respecte sunt mult mai dure decat cele ale UE.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here