Array

Parc de autovehicule ecologice

Parc de autovehicule ecologice

Renault Romania propune Primariei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc minim de 50 de autovehicule electrice. Conducerea municipalitatii sucevene si-a dat acordul de principiu in acest sens, asteptandu-se detaliile privind materializarea proiectului. “Termenul de finalizare a acestui proiect este sfarsitul anul 2012, ca puncte principale figurand disponibilitatea de parteneriate publice pentru infiintarea infrastructurii de incarcare si acordul pentru instalarea de borne de incarcare cu destinatie publica”, a declarat primarul Ion Lungu. Edilul sef a adaugat ca aceste din urma borne ar urma sa fie instalate in parcari, pe proprietati publice si in statiile carburanti. “Mi-am exprimat acordul de principiu pentru a intra in acest parteneriat cu firma Renault. Potrivit scrisorii acesteia, municipiul nostru a fost ales tocmai pentru calitatea de pol de dezvoltare urbana in zona de nord a tarii”, a reliefat primarul. Lungu a evidentiat ca Suceava este parte si in proiectul “EVUE -Mijloace de transport electrice in zonele urbane din Europa”, in ideea de a se introduce mijloace ecologice de transport in comun, mai exact revenirea la troleibuze. “Este vorba despre viitorul parcului auto de transport public local de la TPL, prin dotarea cu troleibuze, o eventuala posibilitate fiind si sincronizarea celor doua proiecte.

Este posibil, in prima faza, sa facem, la primarie si unitatile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule ecologice”, a explicat seful municipalitatii. Proiectul “EVUE -Mijloace de transport electrice in zonele urbane din Europa” este finantat de Uniunea Europeana, in cadrul Programului de Cooperare “Urbact II”, la faza a doua, bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu peste 31.000 de euro. La inceputurile demersurilor de dotare a societatii de transport local TPL cu autobuze noi s-a facut si un studiu de fezabilitate pentru transportul de calatori cu troleibuze, stalpii si infrastructura, in afara de cablurile electrice, fiind conservate si pastrate. Prima linie de troleibuz din municipiul resedinta de judet a fost inaugurata 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasa decat cea a motorinei sau a benzinei, iar inspre fabrici si uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot judetul. Primul semn de decadere a transportului pe cablu a venit o data cu disponibilizarile masive de muncitori din zona industriala Scheia, linia 3 fiind inchisa, iar reteaua electrica – dezafectata. In 1998, a intrat pe scena transportul in regim maxi-taxi, concurenta facuta de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul coplesitoare.

Articole similare

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,702FaniÎmi place
84CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

17 environmental NGOs launch a Position Paper regarding the implementation of the DRS for beverage packaging in Romania

Zero Waste România, together with 16 other organizations from Romania and Europe - Reloop Platform, Zero Waste Europe, European Environmental Bureau, Bankwatch...

Cum poate deveni România o referință pentru sud-estul Europei în privința implementării sistemului garanție-returnare

17 organizații din România și Europa au lansat astăzi un document de poziție în 12 puncte, conținând elementele cheie pentru implementarea în...