Joi, 22 martie 2012, Asociatia “Pakiv” organizeaza examenul de absolvire pentru 51 de persoane care au urmat cursuri de formare profesionala in meseria de lucrator in pensiune, in cadrul proiectului ”Masuri integrate in domeniul turismului”. Asociatia Pakiv Romania a semnat, in luna noiembrie 2010, un contract in valoare de 2.083.400 lei, proiectul intitulat Masuri Integrate in Domeniul Turismului vizand cresterea sanselor de integrare pe piata muncii a persoanelor fara ocupatie, a persoanelor inactive, a persoanelor in cautarea unui loc de munca, a somerilor tineri si a somerilor de lunga durata din judetul Alba.
Proiectul presupune masuri active de ocupare pentru dezvoltarea unor noi abilitati de acces si mentinere pe piata muncii in domeniul turismului. In cadrul acestui proiect vor fi instruire 200 persoane in meseriile lucrator in pensiune turistica, receptioner, ghid de turism si agent de turism, va fi creata o bursa electronica a locurilor de munca, iar 60 de persoane vor fi plasate pe piata muncii. Proiectul prevede patru axe de sprijin pentru dezvoltarea unor noi abilitati de acces si mentinere pe piata muncii in domeniul turismului: formare profesionale, consiliere, mediere si plasare pe piata muncii in domeniul turismului.
In prima faza de implementare, expertii proiectului au conceput un website al proiectului, are contine si o platforma de comunicare, precum si un concept al bursei locurilor de munca. Bursa electronica a locurilor de munca va fi lansata in lunile urmatoare si va facilita intalnirea cererii cu oferta in ceea ce priveste locurile de munca in domeniul turismului din judetul Alba.
Lunile septembrie, octombrie, noiembrie si decembrie au fost dedicate intalnirilor de informare ale grupului tinta si a consilierilor de grup in orasele Alba Iulia, Baia de Aries, Abrud si Aiud. In cadrul acestor intalniri peste 150 de persoane au fost informate despre oportunitatile oferite de proiect si au fost consiliate in vederea participarii la cursuri peste 75 de persoane.
In intervalul decembrie 2011 – februarie 2012, la Abrud si Baia de Aries s-au desfasurat cursuri de formare profesionala in meseria de lucrator in pensiune, la care au participat 51 de persoane. Cursurile, organizate si sustinute de lectori ai partenerului Asociatiei Pakiv Romania, SC Synthesis Management Consultants – SMC SRL, au cuprins 360 de ore de pregatire teoretica si practica, participantii sustinand 10 examinari intermediare scrise si orale. In data de 22 martie 2012, absolventii acestui curs desfasurat in cele doua locatii – Abrud si Baia de Aries – vor sustine examinarea finala in urma careia vor primi un certificat de formare profesionala autorizata de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor.
In luna martie 2012, la Baia de Aries a demarat cursul de formare profesionala pentru meseria de receptioner de hotel la care participa 25 de persoane, iar in cursul lunii aprilie vor demara programe de formare profesionala in meseriile receptioner de hotel, ghid turistic si agent de turism in urmatoarele localitati Cugir, Sebes, Alba Iulia si Aiud.
Emil Comsa, presedinte Antrec Romania, lector in cadrul cursului de formare profesionala de la Abrud a declarat: ”Cursantii nostri au avut de pregatit un proiect cu tema Pensiunea mea, in care sa prezinte modul in care este organizata si functioneaza o unitate turistica. Momentul festiv de absolvire va fi unul special, pentru ca reprezentantii Rosia Montana Gold Corporation le vor prezenta oportunitatile de dezvoltare turistica in zona, compania urmand sa reabiliteze 10 imobile din zona protejata si sa le transforme in pensiuni turistice”.
Proiectul ”Masuri integrate in domeniul turismului” este finantat de FSE prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Se va finaliza in octombrie 2012.