BioFach, cel mai mare targ international de produse ecologice, isi deschide astazi portile la Nurenberg, in Germania. Vedeta editiei de anul acesta este Africa.
Nurenberg-ul este, pentru patru zile, capitala mondiala a agriculturii ecologice. Peste 2.600 de expozanti din circa 80 de tari s-au adunat aici pentru a se „lauda” cu alimente si vi-nuri eco de top, dar si cu produse cos-metice naturale si bio, in cadrul celor mai mari targuri de profil din lume: BioFach si, respectiv, Viva-ness. Toate produsele aduse la targ – de la condimente, fructe, legume, miere pana la dulceturi, conserve, branzeturi, carne, vin, cate si mai cate – au trecut printr-un proces de selectie si sunt certificate conform standardelor Uniunii Europene sau directivelor de acreditare ale IFOAM (Federatia Internationala de Agricultura Ecologica), „patronul” BioFach. Astfel, la Nurenberg se degusta doar „crema” agriculturii organice.
Rasfatatele editiei de anul acesta sunt produsele de pe con-tinentul negru, carora le-a fost re-partizat un pavilion special. Astfel, ceaiurile, cafeaua, fructele, gustarile si bau-turile bio produse in Africa vor de-veni cunoscute intregii lumi si isi vor putea gasi noi piete de desfacere, ceea ce va stimula dezvolta-rea celui mai sarac continent.
CIFRE. Targul BioFach 2008 – im-preuna cu Vivaness 2008 – ocupa o suprafata expozitionala totala de aproximativ 89.500 de metri patrati, cu aproape 10.000 de metri patrati mai mult decat editia de anul trecut. Din aceasta suprafata, se utilizeaza net doar 43.000 de metri patrati.
Revolutia bio
Apetitul pentru produse orga-nice este in crestere la nivel mondial. Din anii „60, cand a inceput febra bio, piata de profil s-a dezvoltat intr-un ritm sustinut in Eu-ropa, Japonia si Statele Unite, urcand de la 13 miliarde de dolari in 1998 la 33 de miliarde de dolari in 2005. Pentru 2007, expertii din industria bio, citati de site-ul oficial al BioFach, estimeaza van-zari de cinci miliarde de euro in Germania si de peste 40 miliarde de dolari la nivel mondial.
Aceas-ta „explozie” se dato-reaza cres-te-rii interesului pentru mediul in-conjurator si pentru sanatate al consumatorilor din tarile dezvol-tate. Ceea ce a pus in miscare si fermierii din statele mai sarace.
Sursa: Jurnalul National