Traseele de biciclete ingropate in haosul urbanistic din Floresti

    Traseele de biciclete ingropate in haosul urbanistic din Floresti

    Inceput timid pentru proiectul ambitios al administratiei clujene de incurajare a transportului ecologic, cu bicicleta in oras si via „satelitii” sai, comunele Floresti si Apahida.

    Explicatie foto: Pistele de biciclete vor incepe in Floresti si vor merge pana in Apahida / foto Eugen Olariu
    In Cluj-Napoca se lucreaza la amenajarea de statii pentru biciclete, au tinut sa anunte, ieri, oficialii primariei. In schimb, in Floresti si Apahida se retraseaza pistele pentru ca traseul initial al acestora gandit din 2010 a fost acoperit cu trotuare de administratiile locale. „Primaria nu trebuie sa cumpere biciclete sau sa faca statii pentru biciclete. Primaria TREBUIE sa faca piste pentru biciclete. Oamenii au biciclete, au nevoie doar de piste unde sa circule. Altfel o sa fie doar un smen pe bani publici, primaria finanteaza bicicletele si statiile dar nu o sa avem piste pe unde sa circulam. O monstra de gandire <> marca Emil Boc”, a fost prima postare de pe siteul ziuadecj.ro, dupa ce primarul de Cluj a prezentat prototipul-minune de bicicleta si realizarile din cadrul proiectului de realizare a unei retele de statii self-service pentru inchirierea de biciclete(50 de statii) si a peste 15,4 kilometri de piste pe traseul Floresti – Cluj-Napoca – Apahida.

    Daca in ceea ce priveste amenajarea statiilor de inchiriere biciclete primarul ne-a asigurat ca nu sunt probleme, aratand ca in municipiu deja s-au facut sase (Brancusi, Calea Floresti, C.I. Hossu, Mihai Vizeazu, Dorobantilor si Detunata) si se lucreaza pentru atingerea cifrei de proiect – 50 de puncte de inchiriere, ba mai mult a prezentat in Sala de Sticla unde s-a tinut conferinta de presa si un prototip de bicicleta cu care se va putea circula dupa implementarea proiectului, la trasarea traseelor pentru biciclete, edilul a spus ca o sa existe continuitate in tot orasul. Potrivit specialistilor din executiv, la finalul proiectului vor exista 18,8 kilometri de piste de biciclete.

    In schimb, reprezentantii liderului asocierii care a castigat licitatia pentru amenajarile din cadrul proiectul, Viacor Engineering, recunosc ca exista probleme legate de traseul propus in 2010 si aprobat odata cu finanatarea pentru pistele de biciclete: Floresti-Cluj-Napoca-Apahida. Managerul de proiect Razvan Titeiu a declarat ieri ca se cauta solutii pentru retrasarea traseului pentru pistele de biciclete deoarece in Floresti sau in Someseni, spre Apahida, acesta a fost acoperit cu trotuare, dupa lucrarile de modernizare a strazilor efectuate de administratiile locale.

    Traseul de proiect pentru pistele de biciclete urma sa porneasca din Floresti, prin spatele Polus, cu iesire spre compania ISDC, apoi Manastur, pe strada Bucium, pe varianta Zorilor (unde sunt mai multe propuneri: Pasteur, Zorilor, Pastorului, Piezisa). O solutie recomanda este si prin cartierul Grigorescu, pe Donath si pe Dragalina. Apoi se poate intra prin centru pe Eroilor sau pe Dorobanti, o varianta este si prin Dambul Rotund, iesirea spre Apahida urma sa se faca pe strada Cantonului. In Apahida erau vizate strazile Criseni, Darjan, Triaj, Pietroasa, Parcului si Horea. In mare, in Cluj-Napoca, pentru traseul de piste de biciclete nu se pregateau interventii foarte complicate, mai ales ca in unele zone au fost deja create piste de biciclete, astfel ca va fi necesar doar sa se amplaseze indicatoare, sa se creeze legaturi si sa fie trasate marcaje.
    Pentru lucrari de amenajarea a celor 50 de statii de self-service (din care 43 vor fi pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, patru in Floresti si trei in Apahida), Viacor va incasa per total 14,8 milioane de lei, conform contractului incheiat cu Primaria Cluj. Potrivit oficialilor institutiei, la finalul implementarii proiectului, clujenii vor avea posibilitatea sa inchirieze biciclete de la oricare statie de self-service (din 500 disponibile), pe baza unor carduri pe care le va elibera primaria. Valoarea proiectului este de 17 milioane de lei, suma de 13 milioane a fost asigurata dintr-un program european de finantare. Contractul a fost semnat in 2011 intre Primarie si autoritatea de management, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Achizitia in cadrul proiectului a fost lansata abia in luna martie 2012, dupa ce documentatia a fost analizata de Agentia Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

    Bicicletele care vor fi introduce in circlatie dupa implementarea proiectului vor fi produse de o companie bulgara, Cross, si fiecare dintre acestea costa cel putin 150 de euro. Au trei viteze, frane pe ambele roti si o aparatoare a rotii din spate, pentru reclame. Primaria va elibera 6.000 de carduri pe baza carora se va putea circula cu bicicletele, la finalizarea proiectului, in iunie anul viitor. „Acum se lucreaza la un manual de utilizare si un regulament. Vor fi eliberate in momentul finalizarii proiectului dar conditiile inca nu au fost stabilite”, a explicat directorul de proiect Ovidiu Campean, din cadrul Primariei.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *