Verde pentru Biciclete deschide sezonul de pedalat la Timisoara

    A patra tura ciclist? b?n??ean? “Verde pentru Biciclete” din 2014Biciclete deschide sezonul de pedalat la Timisoara
    Verde pentru Biciclete deschide sezonul de pedalat la Timisoara
    Verde pentru Biciclete deschide sezonul de pedalat la Timisoara

    Verde pentru Biciclete deschide sezonul de pedalat. Biciclistii care au iesit la plimbare de Ora Pamantului sunt asteptati si la Pedalarea de primavara. Organizatorii promit multe surprize si o tombola cu fel de fel de premii.

    Tot ce trebuie sa faca pasionatii mersului pe bicicleta din Timisoara e sa-si puna la punct mijloacele de transport pe 2 roti si sa cumpere lacate. De ce? Ne spun chiar organizatorii.

    “Timisorenii iubesc Verde pentru Biciclete. Dragostea este tema evenimentului Pedalarea de Primavara si ne-am propus sa celebram acest sentiment impreuna cu toti locuitorii orasului. In acest sens, le propunem biciclistilor sa pecetluiasca dragostea lor intr-un mod inedit: sa agate lacate de o bicicleta VpB, creata special, si sa pastreze cheia, adaptand modelul podurilor dragostei din marile orase ale romii”, spune Romina Faur, coordonator Verde pentru Biciclete.

    Biciclistii care ajung din timp la adunarea de duminica si se inscriu la tombole pot castiga fel de fel de premii: de la abonamente de fitness pana la vouchere pentru reconditionarea bicicletelor. Nu lipseste nici atelierul Pimp my Bike, insa cei care vor sa isi personalizeze bicicletele trebuie sa anunte din timp. De altfel, o tanara artista din Timisoara, Daniela Casuneanu, pregateste un proiect inedit: o metamorfoza om-bicicleta, printr-o lucrare de bodypainting.

    Ca o noutate, in acest an, traseul este deschis de elevii de la Liceul Nikolaus Lenau, care vor pedala in contul unei zile libere in programul Saptamana Altfel. Traseul este de 14 kilometri, sustin organizatorii: Calea Circumvalatiunii – Strada Gheorghe Lazar – Strada Gheorghe Dima – Strada Oituz – Bulevardul Take Ionescu – Strada Simion Barnutiu – Calea Dorobantilor – Strada Andrei Saguna – Strada Baba Dochia – Strada Stefan Octavian Iosif – Strada Stefan cel Mare – Calea Stan Vidrighin – Bulevardul Iosif Bulbuca – Bulevardul Liviu Rebreanu – Strada Drubeta – Strada Independentei – Bulevardul Mihai Viteazu – Strada 20 Decembrie 1989 – Bulevardul Constantin Daicovici Loga – Bd. Republicii – Calea Circumvalatiunii – Timco. La final de pedalare se mai anunta inca o surpriza, imediat dupa ce sunt desemnati castigatorii tombolei, care primesc 3 vouchere in valoare de 700 de lei pentru reconditionarea bicicletelor. Adunarea se striga duminica, 6 aprilie, incepand cu ora 10:00, pe platforma Timco de pe Calea Circumvalatiunii.

    Reprezentantii VpB: vrem piste pe carosabil

    Cat despre infrastructura pentru biciclisti din Timisoara, organizatorii sustin ca fondurile alocate de primarie sunt… “nesemnificative”. Emil Cristescu, fondator Verde pentru Biciclete, sustine ca tinta este ca macar 10% din populatia Timisoarei sa pedaleze zilnic, nu doar la ocazii.

    “Este al cincilea an in care organizam Pedalarea de primavara, dar in acesti ani s-au organizat circa zece evenimente pe an, cu unicul scop de a promova mersul pe bicicleta in Timisoara, ca alternativa la mersul cu masina”, sustine Emil Cristescu, care se lauda ca fara VpB, capitala Banatului nu ar fi avut prea multe piste de biciclete.

    “Practic, existenta pistelor de biciclete in Timisoara se datoreaza lobby-ului facut de Fundatia Bega, prin programul Verde pentru Biciclete. Noi avem grija ca in permanenta sa tinem in atentia autoritatilor necesitatea de a construi infrastructura pentru biciclisti. In acest an se vor construi circa 40 de kilometri de piste pentru biciclete catre granita cu Serbia, de-a lungul canalului Bega, si se vor construi de-a lungul Begai, in Timisoara, circa 10 kilometri de piste. Mai exista un proiect de 20 de kilometri de piste legate cu centre de inchiriere, langa statiile de transport in comun. Sunt trei proiecte care se pun acum in practica si ar trebui sa faca foarte mult diferenta. La cifrele pe care le investeste Timisoara, sumele alocate dezvoltarii infrastructurii pentru bicliclisti sunt nesemnificative”, mai spune Cristescu.

    In opinia sa, investitiile in pistele pentru biciclete ar fi cele mai bune investitii facute in transportul public, prin facilitarea deplasarii spre serviciu. Piste pe carosabil, nu pe trotuare.

    “Ganditi-va, comparativ cu investitiile in tramvaie sau in autobuze sau in locuri de parcare, investitiile in pistele de biciclete sunt nesemnificative. Cel mai usor de folosit ar fi pistele de pe carosabil. In toate orasele, politica este sa se reduca spatiul afectat masinilor si sa se mareasca spatiul afectat bicicletelor”, conchide initiatorul VpB.

    Greu de crezut insa ca Timisoara sa mareasca fondurile dedicate infrastructii pentru biciclisti, in conditiile in care Primarul Nicolae Robu anunta ca vrea autobuze electrice si chiar minibusuri pentru timisoreni.

    Va reamintim ca reprezentantii municipalitatii anuntau zilele trecute ca Timisoara se lauda doar cu… 47 de kilometri de trasee pentru biciclete.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *