Afacere bio de succes: Ferma de capre
Afacere bio de succes: Ferma de capre
Afacere bio de succes: Ferma de capre
Afacere bio de succes: Ferma de capre

Produsele bio sunt la mare cautare, iar lactatele din lapte de capra prezinta o cerere mare pe piata actuala. Fermele au fost si vor fi in continuare afaceri profitabile. Insa o idee foarte buna de afacere este ferma de capre.

Caprele sunt considerate cele mai curate animale, iar produsele derivate din laptele acestora sunt la mare cautare tocmai datorita acestui fapt. Fermele de capre sunt numeroase la noi in tara, iar un exemplu este ferma „Caprele Irinucai”, care a cunoscut succesul destul de repede, dupa doar doi ani de la infiintare.

Daca ai un teren la tara, poti infiinta si tu o astfel de afacere. Costurile de pornire nu sunt foarte mici, investitia putand sa ajunga si la 100.000 de euro. O capra costa in jur de 300 – 400 de lei, iar cele de rasa pot ajunge si la 400 de euro. Perioada in care pot fi cumparate la preturi mai scazute este iarna, primavara fiind perioada in care preturile incep sa creasca.

Familia Ciochina, cea care detine ferma „Caprele Irinucai”, si-a construit ferma pe 16 hectare, iar costurile totale au fost de 100.000 de euro. In doar doi ani de la infiintare a ajuns la un numar de 60 de capre.

Problemele care pot fi intampinate la inceputul afacerii sunt cele legate de cumpararea animalelor. Acestea pot sa nu aiba acte care sa ateste varsta, cantitatea de lapte pe care o produc, dar si detalii legate de trecutul lor, cum ar fi bolile pe care le-au avut. Pentru inceput, trebuie sa cauti exemplare normale, nu din cele de rasa, deoarece sunt destul de scumpe.

Ferma „Caprele Irinucai” si-a castigat clientii treptat, dar a avut si o strategie care a functionat. Familia Ciochina s-a promovat prin intermediul retelelor sociale, pe Facebook mai exact, si a intarit atfel relatiile cu clientii. La inceput vindeau apropiatilor. Mai apoi, cand au inceput sa publice documentele de producatori, analizele laptelui si alte informatii legate de igiena si siguranta alimentara, clientii au inceput sa prinda incredere in produsele fermei si s-au inmultit. Clientii multumiti au fost, de asemenea, o modalitate de promovare prin care au mai avut alti clienti. Secretul este sa stii cum sa ii pastrezi.

Pentru inceput, din laptele de capra poti oferi cas sau urda. Te poti extinde, de asemenea, pentru a produce iaurt de capra, foarte cautat pe piata lactatelor. In plus, poti deveni furnizor al marilor comercianti.

Caprele necesita ingrijire si multa atentie. Trebuie hranite corespunzator si ocrotite pentru ca laptele sa fie cel mai bun.

Incearca sa vii cu acel ceva nou pe piata pentru a atinge succesul si incearca sa pastrezi increderea clientilor. Fidelizeaza-i pentru ca ei sa revina mereu. Orice mica strategie poate aduce venituri mari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here