Emisiile masinilor care folosesc combustibil diesel sunt cancerigene

Ma?inile pe motorin? vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 ?i Euro 7
Emisiile masinilor care folosesc combustibil diesel sunt cancerigene

Stiati ca emisiile masinilor care folosesc combustibil diesel sunt provocatoare de cancer pulmonar? Totodata, acestea au „castigat” un loc in Grupa 1 a factorilor cancerigeni – alaturi de fumat, azbest, raze UV si alcool.

Acest „zvon” este bazat pe studii si statistici detaliate intocmite de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii si de catre Centrul International de Cercetare a Cancerului, care sustin ca emisiile diesel si-au schimbat apartenenta de la Grupul 2A (1988) la Grupul 1 (prezent), in timp ce emisiile masinilor care folosesc benzina ca si carburant nu si-au schimbat clasa – acestea au ramas in Grupa 2B, clasificate drept doar un posibil factor cancerigen.

In mod evident, industria auto si-a aparat jumatatea atacata a liniei sale de productie – punctand ca aceasta situatie nu este deloc atat de periculoasa pe cat pare, mai ales in tarile dezvoltate si sustinand ca exista anumite legi care vizeaza echipamentul unei masini care foloseste carburant diesel; legi care includ filtrele de particule si alte tehnologii avansate care curata aceste emisii de sulfati si alte substante letale inainte ca acestea sa fie aruncate in atmosfera si mai apoi sa ajunga in plamanii nostri.

Acestea fiind spuse, problema e rezolvata – sau poate nu. Este adevarat, tarile dezvoltate au legi care sa reglementeze aceasta problema, exista bani cu care sa platesti tehnologiile respective etc. Dar ce se intampla cu tarile din lumea a 2-a sau a 3-a (incluzand si Romania), unde banii sunt putini si oamenii se uita doar la buzunar in astfel de momente? Aceste tari sunt ferite de riscuri? Ma indoiesc, din moment ce in aceste tari diesel-ul este cel mai folosit carburant la masini, fabrici si generatoare.

Cu totii intelegem ca diesel-ul este mai eficient cand ne uitam la factorul „consum”, chiar daca este putin mai scump decat benzina, dar problema mediului cine o trateaza? Si pe cea a sanatatii populatiei? Oare se gandesc oamenii la asta cand achizitioneaza o masina?

Ca parere personala, sanatatea trebuie pusa deasupra de toate, indiferent de costurile pe care le implica… Alaturi de mediu, desigur; pentru ca spatiile verzi sunt din ce in ce mai rare, iar cele industriale sunt intr-o continua expansiune…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *