Iranul devine eco: bonusuri pentru producatorii auto si moto care asambleaza hibrizi si electrice

Iranul devine eco: bonusuri pentru produc?torii auto ?i moto care asambleaz? hibrizi ?i electrice
Iranul devine eco: bonusuri pentru producatorii auto si moto care asambleaza hibrizi si electrice
Iranul devine eco: bonusuri pentru producatorii auto si moto care asambleaza hibrizi si electrice

Fiecare motocicleta electrica produsa in Iran ii va aduce constructorului 300 de dolari din partea guvernului, iar o masina de acest tip va genera un bonus de 6000 de dolari. Producatorul alege apoi daca transfera bonusul spre client sau daca il pastreaza.

Desi este considerat o tara foarte conservatoare, Iranul reuseste sa faca mari progrese in zona auto si in special in cea a combustibililor. Dupa ce Comisia de Conservare a Combustibilului din Iran (CCCI) a reusit sa schimbe directia spre care se indreapta clientii iranieni, priopularizand masinile cu motoare care functioneaza pe gaz natural in fata celor pe benzina sau motorina, aceeasi comisie anunta ca urmatoarele masuri vor viza obligativitatea companiilor care produc motociclete in Iran de a asambla versiuni electrice ale modelelor proprii. „Din cauza combustiei partiale, unele motociclete polueaza aerul de trei ori mai mult decat o fac masinile”, spune Nasratollah Seifi, reprezentantul CCCI.
Conform planului schitat de guvernul iranian, fiecare producator de motorciclete va primi cate 300 de dolari din partea statului pentru fiecare motocicleta electrica produsa, constructorul urmand sa aleaga ulterior daca suma este retinuta sau transferata ca discount catre clienti.

Aceasta masura va fi dublata de startul schimbarii flotei de taxiuri din Teheran, care vor renunta treptat la benzina si diesel si vor deveni hibride sau pe gaz. Mai mult, Iranul spera ca acestea sa fie produse in tara: „Daca nu vom putea produce aceste masini hibride si eventual electrice in Iran, le vom importa”, anunta oficialii iranieni. Conform planului CCCI, bonusul de productie de la motociclete va exista si in zona auto, constructorul urmand insa sa primeasca 6000 de dolari pentru fiecare masina hibrida sau electrica asamblata intr-o fabrica iraniana.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *