Noile etichete

Campania de informare a consumatorilor cu privire la datele nutritionale de pe eticheta alimentelor a fost lansata in Bucuresti ieri, 30 iunie. Aceasta consta intr-un sistem de etichetare nutritionala bazat pe Cantitatea Zilnica Estimata (CZE), prin intermediul careia consumatorii vor avea acces la informatii detaliate despre alimente. La aceasta initiativa iau parte Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods si Unilever, companii care doresc sa ajute consumatorii sa aleaga in mod responsabil o dieta echilibrata. Insa, orice companie din industria alimentara este binevenita in proiect, orice idee fiind apreciata de coordonatori.

Initiativa a fost anuntata la nivel european inca din anul 2006 de reprezentantii industriei alimentare din UE, reuniti sub denumirea Federatiei Europene a Industriei Alimentare si Bauturilor Racoritoare (CIAA). Campania s-a bucurat de sprijinul Comisiei Europene, care o considera o concretizare a eforturilor de combatere a obezitatii, mai ales in rindul copiilor. Mogor Csibi, vicepresedintele Comisiei pentru mediu, sanatate publica si siguranta alimentara din Parlamentul European, unul din coordonatorii proiectului, este de parere ca acesta este un prim pas pentru a ajuta consumatorul sa aleaga in cunostinta de cauza produsele pe care le considera cele mai sanatoase.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *