Protest din 2009 faţă de DN 66A (Foto: Agent Green/Oana Marin)
Protest din 2009 fata de DN 66A (Foto: Agent Green/Oana Marin)

Organizatia Agent Green vrea sa sesizeze Comisia Europeana in privinta Drumului National 66A. E vorba de o sosea ce ar urma sa traverseze Parcul National Retezat, ultimul peisaj forestier intact din zona de clima temperata a Europei.

Ecologistii se tem ca DN 66A va afecta iremediabil ecosistemul din Parcul National Retezat, in special mamiferele mari, carora li s-ar ingradi astfel libertatea de miscare.

Avocata Agent Green, Alexandra Barroso, spune la emisiunea Planeta Verde de la RFI ca DN 66A incalca directivele europene.

Dorim sa depunem o plangere catre Comisia Europeana, prin care sa aratam incalcarea directivelor europene, plangere care speram sa se finalizeze printr-un aviz motivat, dat de catre Comisie, in sensul in care sa se arate incalcarea de catre autoritatile nationale a legislatiei, iar actul final al Comisiei sa fie declansarea procedurii de infringement in acest caz„, declara Barroso.

Tronsonul al doilea traverseaza 3,2 kilometri din Parc, in zone de protectie integrala. Tronsonul al treilea de asemenea urmeaza sa traverseze zone de protectie integrala a Parcului, situri Natura 2000. Cel mai important lucru e ca intregul drum traverseaza o zona de protectie peisaj forestier intact. Asta inseamna o suprafata intacta, egala sau mai mare de 500 de kilometri, nefragmentata intern de catreinfrastructura, care contine ecosisteme impadurite si neimpadurite, ea trebuie de asemenea sa fie foarte putin afectata si de catre locuinte umane„, explica avocata Agent Green.

Ar fi afectata biodiversitatea zonei in sens negativ, in sensul in care habitatele mamiferelor mari, ma refer la ursi, lupi, rasi, nu ar mai putea sa se reproduca, nu ar putea sa treaca dintr-o parte in alta a versantilor, fiind incalcata Directiva europeana a Habitatelor. Ar fi incalcata si Directiva Pasarilor, pentru ca liliecii-si in zona respectiva au fost gasite specii foarte rare de lilieci-nu ar mai putea sa se reproduca si nu ar mai putea sa-si urmeze traseele„, precizeaza Barroso.

Cand se respecta ceea ce stiinta spune, pentru a nu afecta habitatele mamiferelor, in cazul constructiei unor asemenea drumuri, este necesar a se realiza pasaje foarte largi, de o suta de metri de exemplu, pentru a permite acestora sa treaca dintr-o parte in alta. In cazul tronsonului al doilea, care a fost deja construit, vorbim de un pasaj de sase metri!„, spune Alexandra Barroso.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here