Peste 20 de companii „adopta” copii in cadrul unui proiect al Stop Hunger

Peste 20 de companii "adopta" copii in cadrul unui proiect al Stop Hunger
Peste 20 de companii "adopta" copii in cadrul unui proiect al Stop Hunger
Peste 20 de companii „adopta” copii in cadrul unui proiect al Stop Hunger

Asociatia Stop Hunger da startul campaniei umanitare „Maraton de Fapte Bune”, parte a programului „Adopta o Familie”, adresat copiilor ce prezinta un risc crescut de abandon scolar.

In cadrul campaniei, Asociatia Stop Hunger isi propune ca un numar de 52 de copii din Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Oradea, Timisoara, Satu Mare, precum si din alte orase sa fie „adoptati” de catre o companie care ii va sustine financiar si le va oferi mentoring pe durata anilor de studii.

Proiectul „Adopta o Familie”, in care sunt inscrise peste 20 de companii, are ca scop crearea unei retele de sprijin pentru copiii ce traiesc in conditii de saracie si prezinta un risc crescut de abandon scolar.

In Romania, peste 6% dintre copiii de varsta ciclului primar si gimnazial se afla in afara sistemului de invatamant, iar 17,5% dintre tinerii de 18-24 de ani au parasit timpuriu scoala, conform statisticilor UNICEF, astfel ca riscul de analfabetizare este unul ridicat.

Mecanismul de sprijin al celor inclusi in program presupune ca fiecare copil selectat sa fie sprijinit de catre o companie care se angajeaza sa ii ofere o bursa lunara de 300 de lei si mai ales mentoring pe intreaga durata a studiilor acestuia.

„Bursa lunara oferita de catre companii copiilor inclusi in programul ‘Adopta o Familie’ reprezinta un sprijin important”, declara Jean Istasse (foto), CEO Sodexo Romania.

„Mentoringul este insa cel care va avea cu adevarat un impact pe termen lung. De aceea, incurajam companiile sa aloce, in plus fata de resursele financiare, resurse umane, care sa le ofere copiilor indrumare si sprijin pentru un viitor mai bun”, adauga Istasse.

In cadrul programelor de sprijin adresate categoriilor de persoane aflate in dificultate desfasurate de Asociatia Stop Hunger, printre problemele majore constant intalnite in randul tinerilor sunt lipsa de modele, de repere pozitive si de indrumare. Astfel, pentru a raspunde acestei nevoi, Stop Hunger a implementat incepand cu anul 2011 proiectul „Adopta o Familie”, in parteneriat cu organizatii nonguvernamentale locale.

Mecanismul proiectului a fost gandit pentru a-i sustine pe copii sa devina mai responsabili pentru dezvoltarea lor si sa le incurajeze familiile sa utilizeze bursele lunare doar pentru nevoile copiilor. Familiile implicate in proiect sunt indrumate si primesc gratuit consiliere, iar legatura copiilor cu sponsorii ii ajuta pe acestia sa aiba o perspectiva pozitiva asupra vietii, prin exemplele care li se ofera. Singurele obligatii ce le revin copiilor inclusi in acest program pentru a beneficia de sprijinul companiilor sunt sa invete si sa nu abandoneze scoala.

Asociatia Stop Hunger a fost infiintata in Romania in anul 2008, cu sprijinul companiei Sodexo, continuand eforturile de combatere a saraciei si a vulnerabilitatii sociale incepute la nivel mondial in anul 1996 prin programul Stop Hunger, initiat in Statele Unite ale Americii.

Printre companiile care au mai sprijinit initiativele Asociatiei Stop Hunger se numara: Volksbank, Takata, SmartPoint, Clinica Sante, Romcab, Labormed, Dr. Oetker, Cadbury, Ara Shoes, Celestica, Nuclearelectrica, Vector Telecom, A&D Pharma, Medicover, Pentalog, Novo Park, Ringier, Mondelez, HP, P&G, Luxoft, Infineon, Garanti Bank, Yokogawa, Iiruc Service, Wfmc, Fan Courier, Unicredit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *