Pistele de bicicleta din Bucuresti s-au dovedit nefunctionale si au ajuns un cosmar atat pentru biciclisti cat si pentru soferi si pietoni

    ONG-uri, c?tre comisarul european pentru Mediu: Nu exist? infrastructur? pentru bicicli?ti în Capital?
    Pistele de bicicleta din Bucuresti s-au dovedit nefunctionale si au ajuns un cosmar atat pentru biciclisti cat si pentru soferi si pietoni

    Dintr-un proiect ce trebuia sa dea unda verde circulatiei ecologice si fluidizarii traficului din Capitala, pistele de bicicleta din Bucuresti s-au dovedit nefunctionale si au ajuns un cosmar atat pentru biciclisti cat si pentru soferi si pietoni, la o cheltuiala de peste 10 milioane de euro pentru administratia locala. Acestea nici nu mai sunt intretinute in acest moment de autoritati, iar Administratia Strazilor spune ca prioritatea principala raman soferii.

    Pistele de biciclete s-au dovedit in ultimii ani total nefunctionale, fiind blocate de masini parcate, standuri de ziare, statii de RATB, stalpi sau panouri publicitare, iar cateva dintre piste au fost chiar desfiintate de Politia Rutiera in urma cu cateva luni. Contractul de intretinere a pistelor a expirat la inceputul acestui an, astfel incat pistele sunt, in acest moment, abandonate.In ciuda problemelor si criticilor asupra faptului ca pistele de biciclisti nu sunt utilizabile, Administratia Strazilor a continuat sa amenajeze pistele in acelasi fel, sub avizul Brigazii Rutiere a Municipiului Bucuresti. Astfel, in ciuda a nenumarate sesizari atat din partea Brigazii Rutiere cat si din partea organizatiilor non-guvernamentale si a biciclistilor, multe dintre cele aproape 40 de piste, in care s-a investit peste 10 milioane de euro, nu respecta prevederile Codului Rutier si pun in pericol siguranta pietonilor si a biciclistilor. Contractele de intretinere a celor 10 piste construite in 2008 a expirat, la inceputul acestui an si nu exista intentia de a le prelungi sau a realiza altele in viitorul apropiat. Astfel, majoritatea pistelor din Bucuresti nu mai sunt intretinute in acest moment, potrivit reprezentantilor Administratiei Strazilor, iar in viitorul apropiat nu se prevede o imbunatatire a situatiei. Soferii au prioritate. Biciclistii sunt ignorati de Municipalitate „Nu s-a mai investit niciun leu in piste pentru biciclisti. Deocamdata, prioritatile Bucurestiului sunt soferii. In Bucuresti sunt peste 2 milioane de masini, iar biciclisti avem sub 1%. Nu avem o cultura pentru bicicleta cum au nemtii, austriecii, belgienii” a declarat Carmen Dinca, reprezentant al Administratiei Strazilor, autoritatea insarcinata cu amenajarea si administrarea pistelor de biciclete in Bucuresti. Ca urmare a faptului ca pistele de biciclete nu au mai fost intretinute, vopseaua se scorojeste de pe trotuar, dungile galbene ce delimiteaza pistele se dezlipeasc, iar in unele portiuni trotuarul chiar s-a surpat. Pentru starea actuala a pistelor de biciclete, Administratia Strazilor acuza pe aproape toata lumea, de la Politia Rutiera si primariile de sector pana la soferii de RATB, marimea strazilor si „lipsa de civilizatie” a bucurestenilor. Temperamentul soferilor romani si diametrul strazilor sunt principalele probleme in dezvoltarea infrastructurii aferente circulatiei bicicletelor in Bucuresti, potrivit reprezentantilor Administratiei Strazilor, cei care au fost insarcinati cu amenajarea pistelor de biciclete in Capitala. De asemenea, Administratia Strazilor da vina si pe Politia Rutiera, pentru ca nu aplica amenzi pentru a se asigura de faptul ca pistele nu vor mai fi blocate de masini parcate. „Politia Rutiera trebuie sa dea amenzi la sange celor care parcheaza pe piste. Implimentarea pistelor are legatura cu autoritatea Politiei Rutiere de a-si face treaba si de a da amenzi” declara Carmen Dinca. Primariile de sector au distrus o parte din piste O alta problema ce s-a pus de-a curmezisul dezvoltarii pistelor de biciclete este lipsa de comunicare cu primariile de sector. Acestea au eliberat autorizatii pentru statii de RATB, stalpi, chioscuri ce au fost plantate pe pistele de biciclete, potrivit reprezentantilor Administratiei strazilor. „Soferii de RATB sunt si asa foarte deranjati de motociclisti. Daca mutam si biciclistii pe carosabil o sa iasa macel, pentru ca nici soferii, nici biciclistii si nici motociclistii nu se respecta in trafic” – Carmen Dinca, Administratia Strazilor
    Administratia Strazilor acuza chiar si lipsa de civilizatie a bucurestenilor pentru insuccesul de pana acum al pistelor de biciclete. „E complicat sa faci educatie bucurestenilor, Bucurestiul fiind un oras extrem de greu de gestionat din punct de vedere comportamental, fiind un amestec de provinciali veniti din toate zonele tarii” a punctat reprezentantul Administratiei Strazilor. In luna aprilie a acestui an, pista de biciclete de pe bulevardul Dimitrie Cantemir din Capitala, pe zona cuprinsa intre bd. Gheorghe Sincai si bd. Marasesti si cea de pe Bulevardul Regina Elisabeta au fost desfintate de catre Administratia Strazilor din cauza pericolelor la adresa sigurantei biciclistilor pe care le constituiau obstacolelor de pe traseu. Desi inchiderea acestor tronsoane urma sa fie doar una temporara, Administratia Strazilor nu a mai efectuat reabilitarea si indepartarea obstacolelor, asa ca acestea au ramas abandonate. “Tronsoanele nu pot fi refacute, in opinia noastra. Orice alt proiect presupune piste noi, adica noi proiecte si avize. Nu avem cunostinta sa se fi lucrat la tronsoanele inchise. Din observatiile noastre, nu s-a executat nicio lucrare” a declarat pentru B365.ro Marian Ivan, membru fondator al OPTAR, organizatie ce lupta pentru drepturile biciclistilor din Bucuresti. Se pregateste afacerea: Piste de biciclisti pe drum In acest moment, Primaria Capitalei a constituit o comisie care de o luna si ceva de zile dezbate problema pistelor impreuna cu reprezentanti ai Politiei Rutiere, ai Administratiei Strazilor si ai ONG-urilor privind apararea drepturilor biciclistilor. „S-a luat in calcul inclusiv ideea de a se muta aceste piste pe carosabil, dar deocamdata nu s-a luat o decizie. Speram ca in maxim 2 luni sa se ia o decizie, deocamdata lucrurile au ramas asa, nu s-a mai facut niciun contract, nu s-a mai investit niciun leu” a declarat reprezentantul Administratiei Strazilor pentru B365.ro. Aceasta precizeaza ca abia dupa ce comisia va lua o decizie vor putea fi trasate alte piste si facute alte contracte de intretinere si reabilitare.
    Pe langa situatiile in care pistele de biciclete sunt blocate de diverse obstacole, un biciclist se loveste si de alta problema: inaltimea bordurilor. In multe zone, bordurile nu au fost coborate pentru a permite trecerea unei biciclete, lucru care obliga biciclistii sa se dea jos de pe bicicleta cand vor sa traverseze strada. In total in Bucuresti au fost amenajati peste 160 de kilometri de piste pentru biciclete, structurate in aproape 40 de tronsoane. Acestea au fost amenajate in doua etape: prima, cuprinzand in jur de 10 tronsoane, finalizata in 2008, iar cea de-a doua etapa, cuprinzand aproape 30 de tronsoane, a fost finalizata in 2010.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *