Romania si Ucraina vor continua consultarile privind impactul transfrontalier al Canalului Bistroe in scris, Romania urmand sa trimita intrebari detaliate cu privire la impactul proiectului, iar partea ucraineana urmand sa raspunda tot in scris, a declarat Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al Ministerului Afacerilor Externe (MAE), citat de NewsIn. bistroe

Saptamana trecuta, in perioada 15-16 iulie, a avut loc la Kiev o noua runda de consultari romano-ucrainene la nivel de experti cu privire la impactul negativ asupra teritoriului Romaniei al proiectului canalului de navigatie realizat de Ucraina in Delta Dunarii.

Ministerul ucrainean al Transporturilor si Comunicatiilor a anuntat inca de vineri ca Romania va prezenta Ucrainei pana la 3 august o lista de probleme privind influenta canalului „Dunare-Marea Neagra” asupra mediului.

Potrivit reprezentantului MAE, Romania a pus accent, in cadrul discutiilor de la Kiev, pe „caracterul incomplet” al documentatiei transmise de Ucraina.

„Problemele ridicate de partea romana in privinta impactului transfrontalier al proiectului au privit in special caracterul incomplet al documentatiei transmise de partea ucraineana, care nu se refera la intregul brat Chilia, cantitatile de material aluvionar pe care partea ucraineana intentioneaza sa le dragheze si modul de stocare a acestora, impactul digului de protectie realizat de partea ucraineana la varsarea bratului Bistroe, discrepantele existente in documentatia partii ucrainene cu privire la valoarea ecologica a zonei in care se intentioneaza realizarea proiectului”, a spus Serbanescu.

Incalcarea prevederilor internationale

Canalul Bistroe a revenit in atentia publica in martie, Ministerul roman al Afacerilor Externe anuntand ca a cerut Ambasadei Ucrainei lamuriri referitoare la informatiile aparute despre inaugurarea unui baraj de pe artera navigabila de mare adancime „Dunare – Marea Neagra” (Bistroe).

Cu acest prilej, partea romana a reamintit partii ucrainene ca astfel de actiuni incalca prevederile internationale. In schimb, guvernatorul regiunii Odesa, Nikolai Serdiuk, a declarat in mai ca, in ciuda piedicilor puse de Romania, constructia canalului Dunare-Marea Neagra a fost finalizata, canalul functioneaza si chiar aduce venituri Ucrainei si in special regiunii Odesa.

Partea romana a reiterat in repetate randuri ca demersurile Romaniei, sustinute de cele ale organizatiilor internationale de mediu si ale ONG-urilor, nu sunt motivate economic, ci au ca scop determinarea Ucrainei de a respecta conventiile internationale aplicabile unui proiect de infrastructura complex.

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here