Plutind in oceanele lumii intr-un pas de plimbare, vapoarele de marfa par imposibil de invinuit de poluare in comparatie cu avioanele sau camioanele.

Insa rolul lor in accentuarea schimbarilor climatice este pe cale de a fi puse sub lupa. Solutia? Reducerea vitezei limita de viteza la nivel mondial in ceea ce priveste viteza vapoarelor de marfa a fost prupusa de catre ministrul transporturilor Ruth Kelly, ea propune planuri de miscorare a emisiilor de gaze.
Studiile arata ca desi navele folosesc mai putin combustibil in comparatie cu avioanele si camioanele pentru a cara o tona de material, industria este atat de mare incat este raspunzatoare pentru circa 4,5% din emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial,acesta fiind cel mai important factor al efectului de sera.
Wilh Wilhelmsen, cel mai mare transportator de masini ai lumii,a cerut deja clientilor sa-i sa accepte o livrare mai tarzie. Ingar Skaug, directorul executiv a spus ca scazand in medie cu 2 nioduri viteza actuala de 18-19 noduri ar putea miscsora 5% din combustibil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here