„Renuntati la aceasta idee!”

Incercarea Comisiei Europene de a introduce un nou logo, obli-gatoriu, pentru produsele provenite din agricultura biologica din UE pare sortita esecului. Dupa ce a fost „sters” si aminat, organizatiile de producatori cer sa fie eliminat.

Introducerea unui nou logo bio european este par-te integranta a nou-lui regulament european in domeniu, care trebuie sa intre in vigoare din 1 ianua-rie 2009. Desenul noului logo a fost aprobat, de principiu, in ianuarie 2008. Dar la scurt timp Comisia s-a vazut ne-voi-ta sa-l „stearga”, din cauza ca semana cu marca lantului german de magazine Aldo. Si cum redesenarea siglei necesita timp, introducerea noului logo va fi aminata pentru 2010.

PROTEST. „Este un de-zas-tru”, considera Francis Blake, presedintele IFOAM UE Group, citat de publicatia on-line Organic Market. „Toa-ta aceasta nebunie cu logo-ul poate provoca probleme serioase. Nu este posibil sa amini numai partea ce vi-zea-za logo-ul. Sint si alte preve-deri in regulament care au implicatii asupra modului de etichetare a produselor orga-nice, ceea ce inseamna ca multe produse ar trebui sa-si schimbe etichetele de doua ori (n.r. – o data la 1 ianuarie 2009, o data cu intrarea in vigoare a noului regulament european, a doua oara la 1 ianuarie 2010, o data cu introducerea noului logo european, care va fi obligatoriu). Aceasta si-tuatie este absolut neaccep-ta-bila pentru piata”, a explicat Blake. Drept urmare, IFOAM – o organizatie pentru mis-ca-rea organica, reprezentativa la nivel global – cere CE sa renunte la logo-ul obligatoriu, altfel este in primejdie chiar implementarea noului regulament european.

Toata aceasta nebunie cu logo-ul afecteaza si Romania, pentru ca, fiind membri UE, trebuie sa implementam si noi, de anul viitor, noul regulament. Si vom fi obligati sa aplicam pe produse, pe linga sigla nationala „ae”, si noul logo european, cind se va lua o decizie in privinta lui.

Probleme vechi

Reclamatia depusa de nemtii de la Aldo, prin care Comisiei Europene i se atragea atentia ca deja defunctul nou logo bio european (foto) seamana cu marca sa, nu a facut decit sa dea apa la moara producatorilor bio din UE care cirteau de mult im-po-triva obligativitatii acestuia.

Ei nu se inghesuie sa foloseasca nici actualul logo european – care nu e obli-gatoriu -, considerind ca siglele institutelor de certificare sunt suficiente, rigorile obtinerii acestora fiind mai dure decit cele ale UE.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *