Dezbateri pe tema taxei auto

Romanii au avut ieri posibilita-tea sa-si spuna punctul de vedere in le-gatura cu taxa auto initiata de Gu-vernul Tariceanu. Trei minute. Atit a avut voie de la Guvern sa vorbeas-ca fiecare cetatean, intr-o incercare de transparenta initiata de au-to-ritati. Oamenii au formulat diverse idei, facind variate tipuri de propu-neri. Audierea a fost organizata de catre organizatia neguvernamentala Advocacy Academy. Opinii-le si concluziile rezultate din aceasta dezbatere vor fi inainte Guvernului sub forma de recomandari. Guvernul a discutat, la sfirsitul lunii martie, proiectul ordonantei de urgenta prin care este propusa introducerea taxei de poluare auto, care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare aflata in vigoare. Taxa de poluare auto este calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de no-xe. Dupa noua grila, aplicabila de la 1 iulie, taxa creste pentru masinile noi vindute in Romania, in timp ce va–lorile scad la jumatate pentru au-tovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu mo-toa-re de pina in 2.000 de cm cubi, taxa raminind totusi mai mare pentru automobilele vechi de im–port. Sta-tul va restitui diferenta de taxa auto rezultata din suma pla-tita potrivit reglementarilor din Co-dul Fiscal si noua taxa de poluare auto.

LA CASAT. Tariceanu a aten-tio-nat ieri proprietarii de masini no-n-euro ca este foarte posibil sa fie obligati sa renunte la autoturisme de la 1 ianuarie 2011, daca UE va aproba directiva privind scoaterea din circulatie a acestui tip de autovehicule. Din categoria autoturismelor noneuro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricata pina la 1 ianua-rie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *