4 moduri de a combate un mediu de lucru toxic

4 moduri de a combate un mediu de lucru toxic
4 moduri de a combate un mediu de lucru toxic
4 moduri de a combate un mediu de lucru toxic

Oricat de mare ar fi compania sau departamentul in care lucrezi, daca ocupi postul de manager, e treaba ta sa asiguri bunastarea angajatilor cat ei se afla la serviciu. Cu toate acestea, multi manageri vin stresati la job si nu se simt in largul lor.

Mediile de lucru toxice sunt cele care le strica dispozitia angajatilor in mod regulat, dauneaza succesului firmei si pot aparea dintr-o multitudine de motive, se arata intr-un articol de pe site-ul Entrepreneur. Aceste motive includ nerecunoasterea meritelor angajatilor, faptul ca acestia sunt pusi la munca excesiv de mult si asteptarile nerealiste.

Insa, daca esti un lider bun si dispus sa faca schimbari, mediul de lucru toxic poate fi combatut si scos din ecuatie. Iata 4 moduri in care un manager poate readuce zambetul pe fetele angajatilor:

1. Recunoaste meritele angajatilor tai

Angajatii care simt ca realizarile si eforturile lor sunt frecvent trecute cu vederea contribuie la persistenta mediului de lucru toxic. Ei se asteapta ca meritele lor sa fie recunoscute si asta pe buna dreptate.

Potrivit unui sondaj din 2012, realizat de SHRM si Globoforce, 85% din firme vad o crestere a angajamentului celor care lucreaza acolo fata de companie odata ce cheltuiesc 1% din statul de plata sau mai mult pe recunoasterea meritelor angajatilor.

Ca sa te asiguri ca eforturile tuturor sunt recunoscute, creeaza un sistem bun de performance-management, ca toti sa poata vedea scopul si obiectivele proiectelor la care lucreaza si update-uri regulate in aceasta privinta. Asa, toata lumea vede ce se intampla si e evident ce angajati merita recompensati.

Totodata, acest sistem de performance-management ii permite liderului sa identifice problemele in timp real si sa le remedieze imediat.

2. Sincronizeaza asteptarile legate de indeplinirea indatoririlor ale managerilor si angajatilor

Angajatii nu ar trebui sa intre in biroul unde li se face performance review-ul cu capul sus si sa iasa de acolo infranti. Cu toate astea, asa ceva se intampla frecvent.

Daca un angajat nu are motiv sa creada ca nu a dat un randament extraordinar, atunci nu va face nimic ca sa-l imbunatateasca. Daca sta de vorba cu managerul si descopera ca asteptarile lor erau complet desincronizate, asta duce la diminuarea angajamentului fata de companie, negativitate si la sentimentul ca-si pierde timpul.

Insa daca i se ofera un feedback transparent, i se spune la fiecare proiect cum s-a descurcat, in ce privinta mai are de lucru, asta elimina sentimentul de nesiguranta. Asa ca defineste, urmareste si celebreaza telul fiecarui angajat pe termen scurt si lung. Astfel, va intelege ce are de imbunatatit si ce se asteapta de la el.

3. Abordeaza proactiv chestiunea angajatilor suprasolicitati

Cand iti pui excesiv de mult la treaba angajatii si ii sufoci cu sarcini peste sarcini fara sa-ti modifici asteptarile, e greu sa rezulte un mediu de lucru pozitiv. Dar asta poate fi combatut abordand angajarea oamenilor intr-un mod proactiv.

Sa prevezi ce nevoi va avea organizatia in materie de angajati inainte sa fie nevoie efectiv de aportul lor ii da departamentului care se ocupa de angajari posibilitatea de a le programa din timp. Pentru a prevedea asta, ia in calcul diverse variabile care vor avea un efect in privinta numarului de angajati, de pilda, extinderea firmei sau crearea unor produse noi.

Totodata, ia in calcul variabilele inerente fortei de munca, de pilda numarul anual de absolventi sau specificitatea profesiilor de care va fi nevoie si oamenii disponibili pe piata.

4. Pune punct favoritismului de la locul de munca

E absolut firesc ca, la serviciu, indivizii sa se apropie de cei cu care lucreaza indeaproape. Insa, daca unele din grupurile care se formeaza astfel par preferatele managerului, locul de munca va deveni toxic.

Evita asta asigurandu-te ca politica firmei si regulile sunt aceleasi pentru toti. Pune fiecare grup, pe rand, sa gazduiasca un happy hour. Asa toti angajatii ajung sa se cunoasca intr-un mediu informal. Daca nu poti sa amesteci grupurile in diverse proiecte pentru diversi clienti, creeaza proiecte interne la care membrii variilor grupuri sa lucreze impreuna sau aduna-i pe toti la evenimente ale firmei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *