Uniunea Europeana a inchis si ultima portita lasata producatorilor de autovehicule in ceea ce priveste folosirea unor chimicale daunatoare mediului inconjurator utilizate la sistemele de aer conditionat.
Legislatia deschide piata pentru noi refrigeranti, iar cei pe baza de HFO-1234yf, folositi de gigantul din industrie Honeywell International, ar putea acapara in intregime sectorul acoperit pana acum de sistemele bazate pe dioxid de carbon.
In 2006, UE a decis sa interzica pana in 2011 chimicalele pe baza de fluor in sistemele de aer conditionat, asa cum este substanta standard R134a, care are un puternic efect de sera. Aceste reglementarise adreseaza tuturor modelelor de masini din 2011, cat si celor din 2017.
Cu toate acestea, multe autoritati nationale au decis sa nu aplice restrictiile pentru vehiculele noi care foloseau sisteme de aer conditionat aprobate deja pentru alte modele mai vechi.
„O asemenea interpretare ar fi putut face ca legea aprobata de Uniunea Europeana in 2006 sa devina inutila”, a aratat Comisia Europeana intr-o scrisoare citata de Reuters.
Astfel, producatorii de autovehicule sunt obligati ca incepand de la 1 ianuarie 2011 sa respecte regulile pentru sistemele de aer conditionat, chiar daca acestea au fost odata aprobate.
Sursa: Intact News