Asociatiile pentru gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, inclusiv surse de lumina (CCR Logistics Systems, Ecotic si Recolamp) denunta inlocuirea campaniile de „buy-back” de catre retaileri cu asa numitele „campanii de replacement”, prin care se acorda in continuare un discount cumparatorului care la achizitionarea de obiecte electrocasnice la pret redus duc la magazine produsele vechi.
Sistemul buy-back, prin care romanii puteau cumpara obiecte electrocasnice la pret redus daca duceau la magazine produsele vechi, a fost oprit inca din iulie 2009, „insa unele asociatii, inca continua aceaste actiuni redenumite in prezent ironic „campanii de replacement”. Conform acestei „ambalari” campaniile doresc inlocuirea unui aparat vechi, cu unul nou care se presupune ca are o mai buna eficienta energetica, reducand astfel amprenta de carbon”, se arata in comunicatul remis de CCR Logistics Systems, Ecotic si Recolamp.
„Nu putem si nu dorim sa contestam progresul tehnologic si, asadar, nu contestam faptul ca un echipament nou este posibil sa detina o clasa energetica superioara. Insa reducerea amprentei de carbon nu face parte din destinatiile legale ale sumelor mobilizate pentru gestionarea deseurilor electrice si electronice” a declarat directorul general al ,Recolamp, Raul Pop.
„Descurajarea crearii punctelor de colectare permanente, imposibilitatea stoparii acestor campanii precum si deturnarea de fonduri, sunt doar cateva aspecte negative ale acestor campanii” adauga, la randul sau, presedintele Ecotic, Valentin Negoita.
Sursa: Adevarul