Lantul de supermarketuri Sainsbury din Marea Britanie a introdus un model de ambalaje ecologice, incercand sa faca pana si consumul de lapte mai prietenos cu mediul.
Reprezentantii supermarketului au realizat o adevarata strategie de marketing pentru a promova noul produs, fiind convinsi ca si cei mai reticenti consumatori vor intelege cum sa-l utilizeze dupa cateva modificari tehnice si un program de educare. Efortul vine in ciuda faptului ca un produs asemanator, lansat in 2007 de lantul rival de supermarketuri Waitrose, a fost scos de pe rafturi in aprilie.
Cu 75% mai putin plastic
Cei de la Sainsbury au scos la vanzare lapte integral in noul model de pungi, dupa ce au constatat ca vanzarile de proba de lapte semi-degresat in aceste ambalaje au fost considerabile. Anul viitor vor introduce si pungile de lapte degresat si de lapte cu 1% grasime. Vanzarile au fost duble fata de cat se asteptau reprezentantii Sainsbury – in prezent, 120.000 de pungi de lapte semi-degresat pe saptamana. Acestia previzioneaza ca vanzarile sa se dubleze dupa ce va fi introdusa toata gama.
Noul produs contine cu 75% mai putin plastic decat ambalajele in care britanicii obisnuiesc sa achizitioneze laptele. Pentru producerea lor este folosita mult mai putina energie, iar pentru depozitare -este necesar mai putin spatiu. Pentru ca au existat plangeri in ceea ce priveste utilizarea ambalajului anterior, reprezentantii Sainsbury spun ca au modificat modul in care functioneaza produsul, -facandu-l mai accesibil.
Sursa: Adevarul