Ministerul Transporturilor si Infrasructurii (MTI) a inaugurat doua noi tronsoane de autostrada in sudul tarii, in timp ce Autostrada Transilvania a fost data uitarii.
Autoritatile au anuntat in repetate randuri ca aceasta reprezinta o prioritate. In realitate, licitatia pentru cele cinci tronsoane ramase a a fost amanata de mai multe ori, iar intr-o jumatate de an nu s-a finalizat nici procedura de depunere a ofertelor.
Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi din Romania (CNADNR) incearca de mai bine de jumatate de an sa liciteze cele cinci tronsoane ramase nefinalizate din Autostrada Transilvania, inclusiv tronsonul Gilau-Mihaiesti (judetul Cluj). Anuntul de licitatie a fost afisat pe portalul de internet al companiei in ianuarie, dar de atunci procedura a fost ori suspendata, ori amanata de cinci ori. „Am avut probleme cu mediul si n-am vrut sa demaram o licitatie pentru ca mai tarziu sa avem probleme. In plus, atunci cand am venit eu la conducerea companiei erau sute de intrebari cu privire la diverse aspecte si a trebuit sa le prelucram pe toate inainte de a demara procedura”, a declarat, pentru REALITATEA TV Cluj, Mircea Pop, directorul CNADNR. Urmatorul termen limita pentru depunerea ofertelor a fost fixat pentru mijlocul lunii august. Investitia pentru cei 24 km ai tronsonului Gilau-Mihaiesti este de 316 milioane de lei, fara taxa pe valoarea adaugata, iar termenul de finalizare, de 72 de luni de la data atribuirii contractului.