Banii din taxa auto, folositi pentru casarea autobuzelor poluante

Banii din taxa de poluare auto ar putea fi folositi si pentru innoirea parcului auto din transportul public, prin acordarea unei prime de casare, propunerea urmand sa fie analizata in sedinta de azi a executivului, a declarat sambata premierul Tariceanu, conform NewsIn.

Potrivit sefului executivului, propunerea a fost avansata in cadrul audierii publice pe tema taxei auto organizate de Academia de Advocacy. „Avem o propunere pe care o analizam si va trebui sa luam o decizie, si anume ca din Fondul de Mediu sa dam bani sub forma unei prime de casare pentru innoirea parcului auto, inclusiv pentru vehiculele din zona transportului public. Aceasta propunere mi se pare rezonabila, pentru ca, in orase, si autobuzele sunt foarte poluante”, a declarat premierul la Realitatea TV.

Prima de casare se acorda, in prezent, proprietarilor autoturismelor mai vechi de 12 ani, care primesc in schimbul masinii vechi suma de 4.000 de lei, sub forma unui avans pentru cumpararea unui automobil nou. Programul, care vizeaza inlocuirea masinilor vechi, poluante, este cunoscut sub numele de „Rabla”. Concluzia audierii publice pe tema taxei auto arata ca principiul nediscriminarii trebuie aplicat tuturor tipurilor de autovehicule, indiferent de proprietar (privat, public). In plus, unii cetateni au aratat ca emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scazut decat cele din surse mobile (autovehicule). In acelasi timp, majoritatea depozantilor considera nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate al cetatenilor.

Alta ingrijorare se refera la faptul ca taxa de poluare nu este un factor de stimulare al innoirii parcului auto national. Cei mai multi depozanti au propus ca taxa de poluare sa fie platita periodic – anual sau corelat cu rectificarea autoturismelor.

Alte recomandari transmise guvernului in urma audierii se refera la revizuirea formulei de calcul in functie de durata de viata a autovehiculului si analizarea corelarii cu alte acte normative sau instituirea unui sistem de bonificatii, care sa accelereze procesul de innoire a parcului auto national.

Sursa: Gazeta de Sud

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *