Sistemele de alimentare ale masinilor electrice din viitor ar putea deveni invizibile, intrucat vor fi incluse in elementele caroseriei ce vor fi fabricate din materiale compozite, astfel ca vor fi mult mai usoare si mult mai usor de incarcat decat cele actuale pe litiu.
Uniunea Europeana a hotarat, saptamana trecuta, sa aloce 3,4 milioane de euro pe trei ani crearii de acumulatori pe baza de rasini si fibre de carbon, se arata intr-un comunicat al Imperial College din Londra, care conduce aceste lucrari, la care mai participa noua intreprinderi si organisme britanice, suedeze, germane si grecesti.
„Scopul programului european este sa realizeze, la o scara mai larga, ceea ce noi am realizat in laborator”, a explicat Emile Greenhalgh de la Imperial College, coordonatorul proiectului, citat de AFP.
Fibrele de carbon folosite pentru construirea portierelor sau a acoperisurilor masinilor care vor stoca energia electrica sunt de acelasi fel cu cele folosite la fabricarea rachetelor de tenis sau a unditelor.
Insa oamenii de stiinta incearca sa mareasca suprafata bateriilor, pentru ca acestea sa stocheze mai multa energie. „Scopul este sa marim cat mai mult suprafata fibrelor, fara a le afecta proprietatile mecanice”, a precizat Greenhalgh.
La randul sau, materialul compozit este confectionat dintr-o rasina, non-strucutrata, care inglobeaza calitati mecanice si conductivitate.
In opinia lui Greenhalgh, va mai fi nevoie de inca cinci sau sase ani pentru ca elementele bateriei integrate in caroserie sau in tabloul de bord sa poata fi functionale pe o masina.
Constructorul suedez Volvo, unul dintre participantii la acest proiect, intentioneaza sa integreze aceasta baterie intr-unul din viitoarele sale prototipuri, sperand ca, peste zece ani, bateriile vizibile sa dispara complet.
Fabricarea unei masini pe baza de fibre de carbon va fi mai costisitoare decat fabricarea ei din otel, insa va contribui semnificativ la imbunatatirea performantelor masinilor si le va face mai usoare.
Un exemplu in acest sens este Tesla Roadster, o masina electrica sport americana, care cantareste 1.200 kg. Dintre acestea, 450 kg cantareste doar bateria, iar masina este capabila sa ajunga de la 0 la 100 km/h in mai putin de patru secunde.
„Cu materialele noastre, veti putea, in final, sa eliminati aceste 450 kg”, a promis Greenhalgh.
Sursa: Intact News