Cand pasiunea intalneste responsabilitatea

LECTIA DE ECOLOGIE. La inceputul lunii februarie un tanar german de origine sarba a castigat concursul de logo ecologic al Uniunii Europene. De la 1 iulie, simbolul creat de el si votat online de 130.000 de oameni, va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate din statele membre si care respecta standardele necesare.logo ecologie

Dusan Milenkovic s-a nascut in 1978 in Remscheid, Germania si si-a descoperit pasiunea pentru desen din scoala.

A urmat cursuri de media design intre 2000 si 2003 la Wuppertal si apoi a studiat comunicare si design la Dusseldorf. Pentru a-si plati studiile a fost colaborator al mai multor firme de design si a derulat cateva proiecte proprii.

Acum doi ani, impreuna cu un prieten si fost coleg, a infiintat firma sa de design – Konstruktive. (.net) Cei doi se descriu ca fiind niste „traducatori vizuali” si sunt interesati de designul corporatist, editorial, web design si comunicatii. Dusan este pasionat si de toate formele de design, mai ales grafic si petrece mult timp studiind arta contemporana, ilustratia si fotografia.

De asemenea, iubeste filmele documentare si mersul la cinema si urmareste cu interes dezvoltarea noilor tehnologii si new media.

Spune despre el ca este norocos pentru ca nu trebuie sa separe pasiunea de profesie. Dusan locuieste acum in Dusseldorf cu prietena sa, si ea designer. Cand are timp iese sa joace basketball, sportul sau preferat.

Intre participarea la cel mai mare targ bio din Europa si proiectele de la munca, Dusan a povestit pentru evz.ro cum ajuns sa se inscrie in concurs si cum a fost sa castige.

A muncit pe principiul incercare si eroare

Evz.ro: De ce te-ai inscris in concurs?
Dusan Milenkovic: In primul rand, e vorba de provocarea de a crea ceva palpabil si care, din punct de vedere vizual, va fi un simbol. Eu am o contributie mica la sustenabilitatea cultivarii produselor organice si la promovarea unui regim de viata sanatos. Iar asta a fost o motivatie suplimentara. Din punct de vedere artistic, marea provocare a fost sa creez un logo care sa fie functionabil si eficient pentru diferitele varste si grupuri sociale cu sisteme de referinta atat de diferite. Dar, cea mai puternica motivatie a fost faptul ca am intuit o solutie latenta pentru o problema care m-a preocupat zi si noapte. Acesta a fost si primul lucru care mi-a venit in minte cand am aflat de concurs si am citit regulile.

Ce te-a inspirat in crearea simbolului eco al Uniunii Europene?
Inspiratia mea, aidoma culturii mele, provine din documentarea extinsa. Astfel, am studiat texte si imagini din lumea agriculturii organice si am incercat sa extrapolez mesajele cheie. Mai mult, am analizat logo-urile din supermarketuri. Dincolo de mesajele pe care le transmit, aceste logo-uri pentru mine sunt un filtru si o paradigma conceptuala pentru diferitele abordari creative. Astfel, principiul de la care am plecat este cel de „incercare si eroare”. Asa am ajuns ca creez ceea ce se numeste „Euro-frunza”(Euroleaf). M-am intrebat daca cel care va privi „Euro-frunza” va crea legaturi pozitive cu natura si produsele organice si daca va intelege ca este o eticheta europeana. Apoi m-am intrebat daca poate fi preluata si adaptata oricarui canal de comunicare.

Cum ai rectionat cand ai aflat ca ai castigat concursul?
La aflarea vestii ma aflam in drum spre munca, in statia de metrou. M-a sunat prietena mea si mi-a spus ca am castigat concursul. Am fost foarte bucuros si mandru si, in acelasi timp, m-am simtit usurat. Concursul mi-a intins un pic nervii, dar a fost o tensiune pozitiva.

Vreau sa evit greselile generatiilor trecute

Ce vei face cu premiul de 6.000 de euro?
O sa folosesc o parte din bani pentru a sarbatori succesul si pentru a le multumi celor care m-au ajutat. Restul banilor vor fi investiti in agentia mea.

Te intereseaza ecologia?
Da, in mai multe feluri. In primul rand vreau sa sprijin hrana sanatoasa si folosirea responsabila a resurselor, in general. Asta inseamna ca incerc sa am grija la ceea ce mananc si sa cumpar produse organice, dar si sa folosesc materiale reciclabile acasa si la birou, sa folosesc masina mai putin si sa economisesc apa.

Reciclezi?
In Germania toata lumea face asta.

Ce crezi despre problemele actuale din ecologie, ca poluarea crescanda, incalzirea globala etc.?
Incerc sa invat din greselile generatiilor trecute si sa nu le repet.

Acum ca ai castigat concursul, ce planuri profesionale ai?
Prin agentia recent infiintata, vreau sa ma axez mai mult pe proiecte ecologice. Am marele noroc ca munca mea este foarte diversa si interesanta si asa zilnic merg la serviciu cu zambetul pe buze.

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *