Array

Cand vor disparea masinile cu motoare cu ardere interna

Cand vor disparea masinile cu motoare cu ardere interna
Cand vor disparea masinile cu motoare cu ardere interna

Shell a realizat un raport privind viitorul motoarelor cu ardere interna, iar concluziile lor le vor da dureri de cap ecologistilor si fanilor masinilor nepoluante. Pentru ca benzina si motorina vor ramane inca mult timpde baza in alimentarea masinilor. Totusi, sa nu uitam ca e un studiu realizat de o companie petroliera…

Prognozele privind epuizarea resurselor petroliere, precum si cresterea accentuata a preturilor la combustibilii fosili, in principal benzina si motorina, sunt pesimiste. Asa incat multi spera ca vom scapa de petrol cat mai repede.

Nu si companiile petroliere (evident!). Una dintre cele mai mari dintre acestea, Shell, a realizat recent studiul New Lens Scenarios privind viitorul masinilor cu ardere interna, iar concluziile lor sunt pesimiste din punctul de vedere al ecologistilor. Pentru ca Shell ne avertizeaza ca vom ramane dependenti de petrol cateva decenii de acum incolo.

Benzinariile nu vor disparea din peisaj pana in 2070. Multi vom fi oale si ulcele pana atunci…

Mai exact, specialistii Shell afirma ca de-abia in jurul anului 2070 masinile cu motoare cu ardere interna vor fi pe cale de disparitie. Conform estimarilor lor, cererea de petrol va continua sa creasca pana in jurul anului 2035, dupa care va incepe sa scada.

Adica de-abia peste 20 de ani considera cei de la Shell ca masinile cu propulsie curata vor incepe sa aiba o cota de piata mai importanta. Iar pariul lor se indreapta spre propulsia cu hidrogen, care ar trebui sa inlocuiasca motoarele diesel folosite actualmente in domeniul transporturilor de marfuri si transporturi.

In sprijinul celor de la Shell vine si un studiu realizat de Bosch, care estimeaza ca in 2020 omenirea va ramane puternic dependenta de petrol in ce priveste transporturile.

Masinile curate? Cantitate neglijabila pana la finalul acestui deceniu, deci obisnuiti-va cu poluarea

Conform specialistilor Bosch, in 2020 cota de piata a hibridelor va fi de circa 8%, in timp ce masinile electrice vor ajunge in cel mai bun caz la 2% . Masinile cu hidrogen vor fi aproape inexistente pana la finalul deceniului, doar dupa 2020 putand vorbi de o evolutie foarte lenta a acestui domeniu.

Dat fiind ca, pana in 2020, analistii considera ca va fi depasita productia de 100 de milioane de masini anual, devine un fapt ingrijorator ca 90% dintre acestea vor continua sa ”arda” combustibili fosili, in ciuda eficientizarii motoarelor cu ardere interna pericolele poluarii devenind din ce in ce mai amenintatoare pe termen mediu.

Ramane de vazut daca autoritatile vor avea curajul sa propuna masuri radicale pentru reducerea consumului de combustibili fosili si sa incurajeze tehnologiile non-poluante. Pe de o parte, este vorba despre planurile de investitii ale marilor constructori si ale companiilor din domeniul auto. Pe de alta parte, vorbim de reticenta publicului, prea putin dispus sa plateasca pentru non-poluare.

Articole similare

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,684FaniÎmi place
86CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...